اخبار صنفیویژه

عذرخواهی روزنامه ستاره صبح از وکلای دادگستری

وکلاپرس ـ مدیر مسئول روزنامه ستاره صبح در یادداشتی از وکلای دادگستری پیرامون انتشار مطلب علیه کانون های وکلای دادگستری عذرخواهی نمود. به گزارش وکلاپرس، علی صالح‌آبادی، مدیرمسئول روزنامه ستاره صبح، در صفحه اول روزنامه خود با تیتر «توضیح و اعتذار بازنشر مطلبی درباره کانون وکلا» از بازنشر مطلبی با عنوان «ضرورت محاکمه «طبری» های کانون وکلا است» عذرخواهی کرده و انتشار این مطلب را به اصرار مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد که کارآموز مرکز مشاوران قوه قضاییه بوده دانسته است.

متن یادداشت وی بدین شرح است:

توضیح و اعتذار بازنشر مطلبی درباره کانون وکلا

روز چهارشنبه ۳۱ تیر مطلبی با عنوان ضرورت رسیدگی به طبری‌های کانون در روزنامه ستاره صبح بازنشر شد.

این مطلب که پیش از آن در روزنامه‌های آرمان ملی و اقتصاد پویا به چاپ رسیده بود، از طریق آقای منصور مظفری، مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد برای روزنامه ستاره صبح ارسال شد.

به ایشان گفتم چرا روزنامه آفتاب یزد این مطلب را چاپ نمی‌کند که وی پاسخ داد به دلیل اینکه من کارآموز مرکز مشاوران قوه قضاییه هستم و صلاح نیست این مطلب در روزنامه آفتاب یزد چاپ شود، ضمناً گفتند مطلب هیچ مشکلی ندارد، بلکه نقدی است بر عملکرد کانون وکلا؛

هرچند این‌جانب از چاپ مطلب استنکاف کردم، اما آقای مظفری در دیدار حضوری و همچنین تلفنی گفت که مطلب مشکلی ندارد چاپ شود و به همین دلیل و با رعایت محظورات همکار بودن اقدام به چاپ مطلب نمودم.

من به آقای مظفری گفتم ما چنین مطالبی را چاپ نمی‌کنیم، آن‌هم وقتی مطلب بازنشر شده باشد، سرانجام با اصرار ایشان مطلب چاپ شد.

من بر این عقیده‌ام که کانون وکلا یک نهاد مدنی و یکی از قدیمی‌ترین نهادهای مدافع حقوق مردم به شمار می‌رود. روزنامه ستاره صبح در طول انتشار خود همواره نظرات وکلای برجسته مثل دکتر علی نجفی توانا، صمد خرمشاهی، دکتر نعمت احمدی، دکتر محمود علیزاده و دیگر وکلای اصلاح‌طلب را در مقاطع مختلف منتشر کرده است.

روزنامه ستاره صبح و این‌جانب به‌عنوان مدیرمسئول با احترام به وکلای دادگستری خصوصاً کانون وکلای دادگستری و رئیس سابق آن جناب آقای دکتر عیسی امینی که شخصیتی دانشگاهی و علمی است عذرخواهی می‌کنم و علاوه بر ماده ۲۳ قانون مطبوعات که موظف به پاسخ مطالب درج‌شده به میزان ۲ برابر مطلب چاپ‌شده است هرچند که این مطلب بازنشر بوده و تعدادی از اعضای کانون مورد بی‌مهری قرارگرفته‌اند، صفحات روزنامه پذیرای نظریات مسئولین کانون و جناب آقای دکتر عیسی امینی که سلامت و صداقت و مدیریت او روشن است و این شناخت را از طریق دوستانم مثل دکتر نعمت احمدی و … درباره ایشان کسب کردم. لازم به ذکر است که مشی روزنامه ستاره صبح پشتیبانی از نهادهای مدنی ازجمله کانون وکلا بوده و هست.

علی صالح‌آبادی
مدیرمسئول روزنامه ستاره صبح

منبع: روزنامه ستاره صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا