اخبار آزمون هاویژه

عبدلیان پور: نتایج آزمون فوق‌العاده مرکز وکلای قوه قضائیه بر اساس نمره خام اعلام خواهد شد

وکلاپرس- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از اعلام نتایج آزمون فوق العاده وکالت در روز دوشنبه پیش رو و بر اساس معیار نمره خام خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان عبدلیان پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خصوص آزمون فوق العاده وکالت و دلیل تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد: نتایج در روز دوشنبه مورخ ۳۱/۵/۱۴۰۱ در سایت azmoon.org منتشر و اعلام خواهد شد.

پاسخ منفی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون فوق العاده مرکز وکلا

عبدلیان پور اعلام کرد: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه جهت برگزاری آزمون فوق العاده کارآموزی وکالت در سال ۱۴۰۱، بدواً با مراجعه به سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تدارک مقدمات برگزاری آزمون فوق العاده اقدام نمود که با وصول پاسخ منفی آن سازمان مبنی بر عدم امکان برگزاری آزمون در موعد مقرر به جهت تقارن زمان برگزاری آن با سایر آزمونها، اقدام به انعقاد قرارداد با دانشگاه آزاد اسلامی کرد.

رئیس مرکز وکلا اضافه کرد: النهایه به لطف خداوند متعال و زحمات کلیه دست اندرکاران، آزمون مذکور در ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در ۵۰ حوزه اصلی و ۲۲۴ حوزه فرعی با کیفیت مطلوب برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

تسری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به آزمون فوق العاده

عبدلیان پور ادامه داد: در رابطه با تأخیر در اعلام نتایج، صرف نظر از تحلیل‌ها و استدلال‌های گوناگون موافق و مخالف در خصوص تسری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب ۲۴/۱۲/۱۴۰۰ به آزمون فوق العاده برگزار شده توسط مرکز، بر اساس ماده ۵ قانون مذکور، کانون وکلا و مرکز وکلا هر ساله مکلف به برگزاری آزمون وکالت از طریق سازمان سنجش آموزش کشور گردیده و با حذف ظرفیت عددی، نصاب پذیرش در سهمیه آزاد، کسب حداقل هفتاد درصد(۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد(۱%) حائزان بالاترین امتیاز و برای مشموالن بند(چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه نصاب مذکور حداقل شصت درصد(۶۰%) تعیین گردید.

ایجاد ابهام برای مجری برگزاری آزمون در اعلام نتایج

وی همچنین اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد با اظهار نظرهای نسنجیده موجب شبهه‌افکنی در تفسیر قانون مذکور نسبت به معیار پذیرش مبنی بر «نمره» یا «تراز» گردیدند و همین امر موجب تضارب نظرات کارشناسی در برداشت و تفسیر قانون مذکور و ایجاد ابهام برای مجری برگزاری آزمون در اعلام نتایج گردید که نتیجه آن تاخیر در اعلام نتایج آزمون فوق العاده بود.

باتوجه به اصل تفسیر ظاهری و قید واژه نمرات در قانون تسهیل بکارگیری نمره خام برداشت شد

عبدلیانپور گفت: در نهایت با عنایت به بررسی های صورت گرفته و کارشناسی انجام شده و بررسی و تبادل نظر و مداقه در مواد ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، با عنایت به نص صریح قانون که نصاب پذیرش در آزمون‌های وکالت و کارشناسی رسمی را کسب «حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱ %) حائزان بالاترین امتیاز» در سهمیه آزاد و برای مشمولان بند (چ) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه نصاب مذکور را «حداقل شصت درصد (۶۰%) تعیین نموده و باتوجه به اصل تفسیر ظاهری و قید واژه نمرات در قانون مذکور، بکارگیری نمره خام برداشت شد.

بیشتر بخوانید:

محاسبات براساس نمره تراز فاقد شفافیت در نحوه پذیرش است

وی همچنین در خصوص تکلیف بکارگیری نمره تراز یا نمره خام مشخص شده گفت: براساس استعلام بعمل آمده و پاسخ دریافتی از سازمان سنجش، در محاسبه نمرات تراز و نرمالسازی، تعیین مقادیر پارامترهای میانگین و انحراف معیار بصورت قراردادی است و انتخاب مقادیر توسط سازمان سنجش براساس تجربه برگزاری آزمون‌های گذشته بوده و تغییر در این پارامترها در تعداد پذیرفته‌شدگان مؤثر است. بنابراین محاسبات براساس نمره تراز، فاقد شفافیت در نحوه پذیرش است و لذا به جهت اینکه این موضوع می تواند مفاسد متعددی در پی داشته باشد و حق و حقوق داوطلبان ضایع گردد، مناسب ترین و سالم ترین معیار، بکارگیری نمره خام است.

نتایج روز دوشنبه در سایت azmoon.org منتشر خواهد شد

عبدلیانپور در پایان ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمون فوق العاده وکالت و آرزوی موفقیت برای مردودین اظهار داشت: به سهم خود از بابت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج از کلیه داوطلبان پوزش می طلبم. با هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی نتایج آزمون فوق العاده مرکز ان شاء الله در روز دوشنبه مورخ ۳۱/۵/۱۴۰۱ در سایت azmoon.org منتشر و اعلام خواهد شد.

منبع: میزان

‫۶ دیدگاه ها


    1. مثلا قانون گذاشتن که راحت تر وکیل جذب بشه
      قبلا کانون سالی ۴ هزارتا تنهایی می‌گرفت
      الان اینا کردنش ۲ هزار تا

  1. ۳۱ مرداد روز قتل فجیعانه قانون و قانونمندی را به تمام مجلسیان و هزاران خانواده و داوطلب عزادار و متضرر از این قتل فجیع و ناجوانمردانه توسط قاتلین پرزوری که به یکباره چهره برملا نموده و مجبور به شناسایی گشتند تسلیت باد…

  2. ظاهرا آقایان روز سیاه قانون تسهیل را فراموش کردند.داوطلبانی که حتی با این قانون تسهیل هم همانند ازمون های قبلی، توانایی قبولی ندارند حالا مدعی….
    اینها توقع دارند کانون وکلا داوطلبینی که نمرات منفی کسب کردند را در دسته قبولیها قرار دهد و مرکز وکلا علاوه بر آن فرایند گزینش و را حذف کند و…

  3. آقای عبدلیانپور هم لازمه بدانند و حتما هم احساس کردند کوچکترین تعللی در اعلام نتایج جدید بر اساس تصویب استفسار و تایید شورای نگهبان، قطعا ادامه کار ایشان را با مرکز وکلا متوقف خواهد ساخت قویآ این برنامه هم در خصوص اعلام نتایج جدید و هم در مورد شخص جناب عبدلیان در دست اجراست ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا