اخبار اسکوداویژه

شروع به کار نشست هیأت عمومی اسکودا در بابلسر + ریز برنامه‌های دو روز نشست

وکلاپرس– چهل و هفتمین نشست هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از صبح امروز در بابلسر و با میزبانی کانون وکلای دادگستری مازندران هم اکنون در حال برگزاری است.

به گزارش وکلاپرس در این همایش که در روزهای چهارشنبه و‌ پنجشنبه، دوم و سوم آذرماه برگزار خواهد شد به مسائل روز‌ نهاد وکالت پرداخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 بنا بر اعلام اسکودا قرار است در این همایش مدیران در پنل‌های تخصصی موضوعاتی مانند آزمون وکالت، اختبار، یک‌سان‌سازی امور مشترک کانون‌ها، آسیب‌ها، چالش‌ها و راهکارهای نهاد وکالت، انفورماتیک و رسانه و روابط‌عمومی را بررسی کنند.

برنامه‌های روز چهارشنبه و پنجشنبه هیأت عمومی اسکودا در بابلسر
برنامه‌های روز چهارشنبه و پنجشنبه هیأت عمومی اسکودا در بابلسر

همچنین طیق صورتجلسه شورای اجرایی اسکودا مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۶، موضوع “ادامه اصلاح اساسنامه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران” به عنوان دستور هیأت عمومی به میزبانی کانون وکلای دادگستری مازندران تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

شایان ذکر است چهل و چهارمین نشست هیأت عمومی اسکودا در آبان ماه و به میزبانی کانون وکلای همدان برگزار شده بود.

 تصویر منتشر شده توسط اسکودا از آغاز نشست هیأت عمومی اسکودا

 سخنان دبیر چهل و هفتمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌ ایران

محمود کناررودی دبیر همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری‌ ایران صبح چهارشنبه در این همایش، با بیان اینکه برخورداری از حق دفاع مستقل با چالش‌های بسیاری در طول سال‌ها روبرو بوده است، گفت: برخی از این چالش‌ها شامل تهیه و تدوین، تصویب و اجرای آئین نامه لایحه قانونی استقلال، تصویب قانون مجوزهای کسب و کار، طرح تصویب نمایندگان حقوقی شرکت‌ها و اشخاص حقوقی بوده است.

وی ادامه داد: خشونت ورزی لفظی و فیزیکی علیه وکلای دادگستری‌ها، فقدان امنیت جانی و روانی وکیل و تبلیغ علیه وکلای دادگستری در رسانه‌ها، وجود مؤسسات غیرمجازی حقوقی و موازی کاری در کارکرد این نهاد نیز از دیگر مشکلات و چالش‌ها بوده است

وی افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر قوانین غیراستاندارد در مجلس اصلاح شود و تصویب آئین نامه‌ای که بخشی از مواد آن رکن استقلال وکیل و کانون وکلا را نشانه گرفته است با توجه به جایگاه داخلی و بین المللی کانون وکلا از جمله درخواست‌ها است.

کناروردی یادآور شد: تحقق آرمان‌های قانون اساسی از طریق دسترسی به وکیل مستقل تضمین کننده حقوق قانونی شهروندان به شمار می‌رود و باید بستر مناسبی برای دفاع از حقوق عامه با وجود وکیل مستقل فراهم شود.

دبیر همایش سراسری کانون وکلای دادگستری‌های ایران تصریح کرد: این کانون برای بهره مندی تمامی شهروندان برای دفاع برابر تمام تلاش و اهتمام خود را به کار خواهد بست.

یک دیدگاه

  1. با سلام
    جهت اطلاع خدمتتان عرض میکنم که مدتی است بنگاه ها و مشاورین املاک استان شمال الخصوص در منطقه چمستان که حدودا طبق آمار ۷۲۰ مشاوراملاک هستند اقدام به اخاذی از خریداران ویلا در این منطقه میکنند به این صورت که بعد از پایان معامله بین خریدار و فروشنده و انجام مراحل قانونی ثبت و اسناد و تسویه با دهیاری ها و پرداخت درصد مشاورین املاک با خریدار تماس گرفته و مبلغ بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تحت عنوان ورودی به روستا دریافت میکنند و تهدید میکنند در صورت عدم پرداخت مبلغ مورد آزار و اذیت و سرقت اموال قرار خواهید گرفت این مبلغ باید به یکی از اهالی روستا که هیچگونه سمت دولتی هم ندارد و روستا هم شهرکی هم نیست پرداخت گردد . بعد از اعتراض هم اذعان میکنند که این مسئله مدت دو سال است که عرف شده است .سوال من : اولا این پول حرام است از نظر شرعی دوما : اخاذی جرم است و دیگر اینکه اگر قرار است پولی جهت عمران و آبادی یک روستا پرداخت شود مگر نباید دهیاران این پول را قانونا دریافت کنند ؟ چرا مشاورین املاک چمستان این مبلغ را به زور و تهدید دریافت میکنند آیا شهرداری و اداره مالیات هیچگونه نظارتی بر این مشاورین املاک ندارد؟ اگر شما با خریداران چند ماه گذشتته املاک این منطقه تماس بگیرید متوجه می شوید که این اخاذی به نام شهرداری حقیقت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا