گفت و گو

محکومیت بدوی وکیل جلال فاطمی به یک سال حبس تعزیری

وکلاپرس- وکیل جلال فاطمی براساس رای بدوی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش وکلاپرس، وکیل جلال فاطمی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. وکیل جلال فاطمی از جمله وکلای احضار شده در اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که در روز ۲خرداد ۱۴۰۲ به شعبه ۷ بازپرسی اوین احضار شد.

پرونده در دو شعبه ۷ و ۲ باز شد

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این محکومیت گفت: فروردین و اردیبهشت ماه امسال که بسیاری از وکلا به شعبه ۷ بازپرسی احضار شدند، من نیز احضار شدم. برخی از وکلایی که احضار شده بودند مثل آقای صادقی و وکیل کامفیروزی، پرونده قبلی داشتند و برخی نیز با تعهد دادند.

فاطمی افزود: نکته قابل توجه درمورد من این بود که پرونده در دو شعبه ۷ و ۲ باز شد؛ در جلسه حضور داشتم و تفهیم اتهام شدم. ابتدا اتهام تبلیغ علیه نظام مطرح بود و سپس اتهام اهانت به مقدسات نیز اضافه شد.

بیشتر بخوانید:

ابتدا قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی و سپس قرار کفالت صادر شد

او ادامه داد: از اتهام اهانت به مقدسات تبرئه شدم اما در مرحله بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدم. ابتدا قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی صادر شد که نداشتم و درنهایت به قرار کفالت تبدیل شد و همسرم -که وکیل است- کفیل من شد و آزاد شدم.

قرار بود دکتر صفادوست درخصوص پرونده من مذاکره کند

این وکیل دادگستری در پاسخ به میزان حمایت های کانون وکلای مرکز گفت: آقای محمد شیوایی (رییس اداره حقوقی کانون وکلا) با همسرم تماس گرفته بود و قرار بر این بود که دکتر صفادوست (رییس کانون وکلای مرکز) درخصوص پرونده من مذاکره کند. نمیدانم که صحبتی در این خصوص صورت گرفته یا خیر. البته وکیلی هم به من معرفی کردند اما بنا به دلایلی ترجیح دادم خودم دفاع کنم.

فاطمی در پایان گفت: رای بدوی در تاریخ ۱ مرداد به من ابلاغ شد و به آن اعتراض میکنم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا