اخبارویژه

رییس کل دادگستری خراسان رضوی: نقش وکلا در ایجاد صلح و سازش بی اندازه با ارزش است

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در همایش تخصصی حق کسب و پیشه و در جمع وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان در مشهد،  نقش وکلا را در ایجاد صلح و سازش بی اندازه با ارزش و موجب برکت برشمرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا غلامعلی صادقی در همایش تخصصی حق کسب و پیشه و در جمع وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری استان در مشهد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی حل و فصل اختلافات از طریق داوری و ایجاد و توسعه نهادهای داوری توسط رئیس قوه قضاییه، بر نقش وکیلان و کارشناسان رسمی در ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی تاکید کرد.

نقش میانجیگرانه وکیلان، مشاوران و کارشناسان برجسته و ارزشمند است

صادقی با بیان اینکه “باید از تمامی ظرفیت ها برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی با محوریت مردم استفاده کرد” اضافه کرد: نباید اجازه داد اختلافات مردم گسترش پیدا کند و در این زمینه نقش میانجیگرانه وکیلان، مشاوران و کارشناسان برجسته و ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:

چاره ای جز حرکت به سمت اصلاح ذات البین و صلح و سازش وجود ندارد

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل میانجیگری و صلح و سازش توسط ریاست قوه قضاییه، خاطرنشان کرد: در نهایت چاره ای جز حرکت به سمت اصلاح ذات البین و صلح و سازش وجود ندارد و در این راستا با کمک مردم گامهای بسیار خوبی در مجموعه قضایی استان برداشته شده است

یک توافق که به وسیله وکلا و کارشناسان رسمی انجام می شود بی اندازه با ارزش است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: نقش وکیلان و کارشناسان رسمی در ایجاد صلح و سازش بین اصحاب دعوی بسیار مهم است، یک توافق که به وسیله وکلا و کارشناسان رسمی انجام می شود بی اندازه با ارزش و موجب خیر و برکت است.

متاسفانه صلح و سازش مغفول مانده است

وی صلح و سازش را از بزرگترین معروفات بیان و خاطرنشان کرد: این معروف بزرگ متاسفانه مغفول مانده و باید بسیار مورد توجه باشد، از این رو اقدامات مجموعه نهادهای وابسته به قوه قضاییه در  استان در چهارچوب سند تحول و تعالی قوه و در راستای تسهیل و تسریع در دسترسی به خدمات حقوقی ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید:

صادقی اضافه کرد: فرارسیدن دهه فجر فرصت مناسبی برای تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در برابر سیاه نمایی هایی که برخی افراد و دشمنان ملت ایران انجام می دهند،خدمات بی شماری از سوی مدیران عرضه شده که باید به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

 منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا