اخبار کانون هاویژه

نتیجه مکاتبات با دانشگاه آزاد و پیام نور برای برگزاری آزمون وکالت را منتشر می‌کنیم

وکلاپرس- رییس کانون وکلای اصفهان پیرامون مخالفت سازمان سنجش در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ از مکاتبه با سایر ارگان های برگزار کننده آزمون جهت تعیین وضعیت آزمون وکالت خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری اصفهان دکتر رئیسی در بیان گزارشی از نتیجه جلسه فوق العاده هیات عمومی اسکودا (۱۰ بهمن ۱۴۰۰) با اشاره به اینکه “کانون ها می توانند همانند چند سال قبل، خود اقدام به برگزاری آزمون کنند” اعلام کرد: چنانچه از طریق سازمان سنجش این امکان فراهم نگردد، مکاتبه مستقیم با دانشگاه آزاد، پیام نور و … خواهیم داشت.

آزمون باید وفق مقررات قانونی لازم الاجرا برگزار شود

 رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تاکید بر استواری در راه حفظ استقلال نهاد وکالت کشور گفت: حفظ استقلال نهاد وکالت کشور به عنوان جوهره ذاتی آن یک اصل پذیرفته شده و غیر قابل چشم پوشی است.

بیشتر بخوانید:

او در ادامه با اشاره به مسئله برگزاری آزمون که از دغدغه های جدی کانون ها و داوطلبان محسوب می شود، تصریح کرد: آزمون به عنوان حق و تکلیف کانون ها باید وفق مقررات قانونی لازم الاجرا، برگزار گردد، تا هرچه زودتر تکلیف داوطلبان آزمون روشن و نگرانی آنها تمام شود.

کانون‌های وکلا می توانند همانند چند سال قبل خودشان اقدام به برگزاری آزمون وکالت کنند

رئیس کانون وکلای اصفهان همچنین افزود: در خصوص برگزاری آزمون، اتحادیه باید تمام تلاش خود را با رعایت مصالح و منافع صنف انجام دهد، بدیهی است در صورت وجود موانع در برگزاری آزمون از طریق سازمان سنجش، کانون ها می توانند مستقلا به تکلیف قانونی خود عمل نموده و همانند چند سال قبل، خود اقدام به برگزاری آزمون کنند.

سرنوشت حرفه ای داوطلبان آزمون وکالت برای ما حائز اهمیت است

او ضرورت اطلاع رسانی به موقع به بدنه صنف و داوطلبان را یک اصل مهم عنوان کرد و افزود: ما به عنوان مدیران کانون های سراسر کشور، نماینده وکلا هستیم و باید در مقابل تصمیم ها و برنامه ریزی های اتخاذ شده بی کم و کاست پاسخگو باشیم. باید داوطلبان امروز آزمون های وکالت را همکاران بالقوه خود و آینده نهاد وکالت بدانیم و بر همین اساس سرنوشت حرفه ای آنها برای همه ما حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

اسکودا با محوریت عدم قابلیت اجرای آیین نامه اختیار مذاکره دارد

دکتر رئیسی با اشاره به ضرورت گفتگو برای حل مشکلات کانون ها عنوان کرد: گفتگو همواره برای حل مشکلات بهترین گزینه است و از همین رو هیات عمومی همواره بر مسیر رایزنی با قوه قضائیه تاکید دارد تا بتوانیم بدون کمترین آسیب به استقلال نهاد وکالت و با تکیه به اصل حاکمیت قانون، از مشکلات و چالشهای پیش رو عبور کنیم. اختیار مذاکره با محوریت مصوبه هیات عمومی که بر عدم قابلیت اجرایی آئین نامه تاکید دارد مورد نظر است. زمانی که هیات عمومی تصمیم می گیرد که اسکودا اختیار مذاکره داشته و در جهت حل مشکل آزمون تلاش کند، با این محوریت است که از پیش عدم اجرائی بودن آئین نامه تصویب شده است.

با دانشگاه آزاد و پیام نور برای برگزاری آزمون وکالت مکاتبه خواهیم کرد

او در رابطه با موضع صریح کانون اصفهان درخصوص آزمون وکالت نیز تصریح کرد: کانون وکلای اصفهان همراه با اتحادیه و سایر کانونهای کشور تمام تلاش خود را در جهت برگزاری آزمون انجام می دهد، بدیهی است چنانچه از طریق سازمان سنجش این امکان فراهم نگردد، می توانیم مستقلا اقدام کنیم. در این مورد بنای ما مکاتبه مستقیم با دانشگاه آزاد، پیام نور و … خواهد بود. حتی الامکان از تمام ظرفیت های قانونی خود استفاده خواهیم کرد و نتیجه این مکاتبات را نیز برای اطلاع رسانی منتشر می کنیم.

منبع: روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا