اخبارویژه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰: کانون وکلا را به علت عدم اتصال به درگاه‌ ملی مجوزها به قوه‌قضائیه معرفی می‌کنیم

‌وکلاپرس- رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از اتصال اغلب دستگاه‌ها به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از فارس، حسن شجاعی با بیان اینکه “فقط کانون وکلا به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل نشده است” کانون های وکلا را کسب و کار تلقی کرد و اعلام کرد: متخلفان را به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

این گفته نماینده مجلس در حالی است که دیوان عدالت اداری بارها بر عدم تکلیف کانون های وکلا در بارگذاری مجوزهای خود در درگاه مذکور با استدلال به خروج موضوعی کانون های وکلا از قانون اجرای سیاستهای کلّی اصل چهل و چهارم قانون اساسی حکم داده است.

یک سال فرصت داده شد که به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شوند

وی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اظهار داشت: مطابق با این قانون، به همه دستگاه‌ها یک سال فرصت داده شده است که به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شوند.

وی بیان کرد: ما با وزارت امور اقتصادی و دارایی هماهنگی‌هایی را در این راستا انجام می‌دهیم و تاکنون بررسی‌های ما حاکی از آن است که اغلب دستگاه‌ها به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شده‌اند.

 فعلاً فقط کانون وکلا به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل نشده است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعلاً فقط کانون وکلا به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل نشده است و استدلال آنان برای متصل نشدن به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار این است که می‌گویند ما بر اساس آرای دیوان عدالت اداری نباید به این درگاه متصل شویم و اساساً کار ما کسب و کار به شمار نمی‌رود.

بیشتر بخوانید:

شجاعی ادامه داد: نظر ما و وزارت امور اقتصادی و دارایی این نیست و معتقدیم که کانون وکلا به دلیل اینکه در حوزه کسب و کار مشغول فعالیت است و درآمدهایی دارد، طبق قانون باید به درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شود.

متخلفان را به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاری که ما انجام خواهیم داد، این است که با همراهی وزارت امور اقتصادی و دارایی متخلفان را به قوه قضائیه معرفی می‌کنیم، وظایفی هم برای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری در جهت اجرای دقیق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پیش بینی شده است که با تخلفات برخورد کند و قوه قضائیه هم برخوردهای قضایی لازم را انجام می‌دهد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به غیر از کانون وکلا، همه دستگاه‌ها به درگاه‌ ملی صدور مجوزهای کسب و کار متصل شده‌اند، البته برخی از آنان ایرادات جزئی دارند اما همگی تمکین کرده و همراهی می‌کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا