ویژهیادداشت

زین پس مصونیت مولدسازان را نیز به مبحث «مصونیت» در درس آیین دادرسی کیفری اضافه کنید

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای زنجان در پستی اینستاگرامی با انتقاد از مصونیت قضایی هیات هفت نفره «مصوبه مولد سازی هیات دولت» خواستار آن شد تا اساتید درس آیین دادرسی کیفری زین پس مصونیت مولدسازان را نیز به مبحث مصونیت اضافه کنند.

به گزارش وکلاپرس، طبق مصوبه مولد سازی هیات دولت که به تازگی در «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» تصویب و از سوی رهبر انقلاب تایید شده است، اعضای هیات این مصوبه نسبت به تصمیمات خود در موضوع این مصوبه از هر گونه تعقیب و پیگرد قضایی مصون هستند.

بیشتر بخوانید:

این هیات هفت نفره شامل معاون اول رئیس جمهور (رئیس هیات)، وزیر امور اقتصادی و دارایی (دبیر هیات)، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، یک نفر نماینده از طرف رئیس مجلس شورای اسلامی و یک نفر نماینده از طرف رئیس قوه قضائیه می باشد.

« مصونیت مولد سازان » را به آئین دادرسی کیفری اضافه کنید

در همین راستا دکتر علی پزشکی(رئیس کانون وکلای زنجان) در حساب اینستاگرامی خود نوشت:

««مصونیت مولّد سازان» به استادان آئین دادرسی کیفری توصیه می شود از این پس، به کتاب یا جزوه درسی خویش در کنار مصونیت نمایندگان سیاسی، مصونیت قضات و مصونیت نمایندگان مجلس، «مصونیت مولد سازان» را نیز اضافه نمایند و حتماً توضیح دهند که برخلاف سه نوع مصونیت نخست که عدم تعقیب کیفری، موقتی بوده و انجام آن تابع تشریفات است، مصونیت نوع چهارم دائمی بوده و باعث سقوط دعوای عمومی می شود!»

همان به که دانشکده های حقوق را تعطیل کنیم

 مهدی حجتی (عضو سابق هیأت مدیره کانون وکلای مرکز) نیز در قسمت ریپلای این پست اینستاگرامی نوشته است:

«مرزهای حقوق در همه زمینه ها در کشور در حال جابجا شدن است. اصولا به نظر می رسد مبانی حقوقی و قانون در کشور به تدریج در حال نابودی و اضمحلال است و به قول فرهیخته ای، همان به که دانشکده های حقوق را تعطیل کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا