اخبارهمایش اسکودا

در همایش مسئولان روابط عمومی کانون های وکلای کشور چه گذشت؟

وکلاپرس– دبیر کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای مرکز گفت: در جلسه به نکات مختلفی مثل رسانه، روابط عمومی، ارتباط با جامعه پرداخته شد.

به گزارش وکلاپرس احمدرضا اسعدی نژاد، دبیر کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، در گفت و گو با خبرنگار اختصاصی وکلاپرس در خصوص جزییات همایش مسئولان روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور گفت: در جلسه به نکات مختلفی مثل رسانه، روابط عمومی، ارتباط با جامعه پرداخته شد و علل ضعف ما در رسانه آسیب شناسی شد.

این وکیل دادگستری با اشاره به برگزاری آنلاین جلسه گفت: تمامی کانون ها به جز تعداد محدودی در جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: اگرچه قبلا هم روابط عمومی ها جلسه برگزار می‌ کردند ولی تاکنون به شیوه آنلاین و تا این حد منظم و دارای دستور جلسه، جلسه برگزار نشده بود.

بیشتر بخوانید:

این وکیل دادگستری افزود: امروزه اسکودا و کانون های وکلا به این نتیجه رسیده اند که جایگاه رسانه و تاثیرگذاری آن چقدر مهم است. هر چند بخشی از مسائل و موضوعاتی که مطرح شد، در گذشته هم مطرح بود ولی متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است؛ پرسش این است که با وجود این همه مصوبات خوب و بارش افکار، چرا نتیجه نهایی حاصل نمی شود.

وی در پاسخ به پرسش خود، یکسری دلایل را برشمرد و گفت: یک دلیل آن قوت در نظریه پردازی و ضعف در اجراست. به علاوه اعضای کمیسیون ها به ویژه روابط عمومی بایستی متخصصین همان حوزه باشند حتی اگر حقوق نخوانده باشند. به نظرم گویی همه چیز روابط عمومی است و به تبع آن رسانه است.

اسعدی نژاد اظهار کرد: بسیاری از تهدیدات علیه نهاد وکالت بر مبنای ۳ مطلب کذب استوار است؛ اتهام انحصارگرایی و دوم، تصور نادرست درخصوص زندگی وکلا و درنهایت عدم نظارت بر وکلا. در مورد نخست تبصره ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت با پیش بینی کمیسیون تعیین ظرفیت، ابهام را برطرف کرده است. درمورد موضوع دوم و درآمدهای آنچنانی وکلا، باید بدانیم درصد بسیاری از وکلا درآمد کافی ندارند، امکان تمدید پروانه ندارند و… مورد سوم، عدم نظارت بر وکلا را مطرح کردند که درصد عظیم وکلای سالم را رها کردند و به دنبال تعداد محدود تخلف رفتند. در حالی که ارگان های نظارتی کانون ها بسیار دقیق عمل می کنند.

دبیر کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز علت طرح این اتهام ها را ضعف رسانه ای کانون ها دانست و گفت: متاسفانه اولا خود کانون رسانه ندارد و ثانیا، نتوانسته است از رسانه های موجود به خوبی استفاده و یا با آن ها تعامل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا