اخبار اسکوداویژه

بیانیه اسکودا در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه

وکلاپرس _ اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق و در محکومیت رژیم اسرائیل، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، روابط عمومی اسکودا با انتشار بیانیه ای، اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را خلاف موازین بین‌المللی دانست و از شورای امنیت خواستار اقدام فوری در محکومیت رژیم غاصب اسرائیل شد.

بیشتر بخوانید:

متن بیانیه اسکودا به این شرح است:

اقدام رژیم اسرائیل (اشغالگر قدس) در روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ مطابق با اول آوریل ۲۰۲۴ در ساعت ۱۶:۴۵ و حمله ددمنشانه به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت ۱۳ نفر از جمله ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروند سوری و تخریب اماکن دیپلماتیک ایران شد، خلاف همه قوانین و مقررات بین‌المللی و مغایر با اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی بوده و این جنایت هولناک می‌تواند تنش‌های موجود در منطقه را تشدید کند.

این اقدامات جنایتکارانه خلاف کنوانسیون روابط دیپلماتیک مصوب ۱۹۶۱ و کنوانسیون وین ۱۹۶۳ و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افرادِ تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک ۱۹۷۳ بوده و قطعا این اقدامات جنایتکارانه تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان می‌باشد.

بدین وسیله اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، این اقدامات هولناک و تجاوزکارانه را خلاف همه موازین بین‌المللی دانسته و از شورای امنیت همانگونه که دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست نموده، تقاضا دارد نسبت به محکومیت رژیم غاصب اسرائیل اقدام فوری به عمل آورد.

منبع: روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا