اخبارویژه

حسن نوروزی: اینکه می‌گویند با معیار تراز افراد کم‌سواد در آزمون وکالت قبول می‌شوند، دروغ است

وکلاپرس- نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در اظهار نظری جدید در حوزه وکالت، ابراز نگرانی‌ها نسبت به سطح سواد وکلایی که پس از استفساریه مجلس وارد حوزه وکالت می شوند را دروغ خواند.

به گزارش وکلاپرسس به نقل از ایسنا، حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی که به تازگی مرکز وکلای قوه قضاییه را با محدودیت های بودجه تهدید کرده بود  اعلام کرد: اینکه می‌گویند با معیار «تراز»، افراد کم‌سواد در آزمون وکالت قبول می‌شوند، دروغ است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی به دلیل انحصارگری خودشان تلاش می‌کنند تا افراد کمتری وارد عرصه وکالت شوند اما ما می‌گوییم باید افراد زیادی وارد این عرصه شوند تا بازار وکالت ارزان شود؛ همه بحث بر سر این مساله است.

این ابراز نگرانی‌ها دروغ است

حسن نوروزی  با اشاره به اظهار نگرانی برخی نسبت به سطح سواد وکلایی که پس از استفساریه مجلس درباره آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، پذیرفته شدند، گفت: این ابراز نگرانی‌ها دروغ است؛ آنهایی که شاگرد اول هستند به اندازه همین افرادی درس خواندند که پس از استفساریه مجلس پذیرفته می‌شوند منتها فردی که در تست زدن مهارت دارد سطح نمره‌اش بالاست و دیگری که مهارت کافی را ندارد، نمره پائین‌تری کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: چنانچه بر اساس استفساریه مجلس عمل شود یعنی نمره تراز افراد شرکت کننده در آزمون مورد رسیدگی قرار بگیرد، ۹ هزار نفر وکیل جدید اضافه می‌شوند و اگر بر اساس این استفساریه عمل نشود و نمره خام شرکت کنندگان مورد توجه قرار بگیرد، ۲ هزار نفر وارد وکالت می‌شوند؛ برخی به دلیل انحصارگری خودشان تلاش می‌کنند تا افراد کمتری وارد عرصه وکالت شوند اما ما می‌گوییم باید افراد زیادی وارد این عرصه شوند تا بازار وکالت ارزان شود؛ همه بحث بر سر این مساله است.

دوره کارآموزی خیلی در ارتقای سطح توانمندی وکلای جدید تاثیرگذار است

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس همچنین به الزام پذیرفته شدگان آزمون‌های وکالت به طی کردن دوره کارآموزی به مدت دو سال اشاره و اظهار کرد: دوره کارآموزی خیلی در ارتقای سطح توانمندی وکلای جدید تاثیرگذار است. از سویی دیگر نیز انتخاب وکیل از سوی مردم اختیاری است و اجباری برای آنها در انتخاب وکیل وجود ندارد.

منبع: ایسنا

‫۳ دیدگاه ها

  1. شب دراز است و قلندر بیدار…
    هر موقع مجبورتون کردن گندی که زدین رو جمع کنین اون وقت می فهمین کی دروغ میگه!

  2. چرا کارشناسان رسمی وسردفتران ناراحت نیستن .شما اینقدر ناراحتید .بروید تو همین سایت نظر دادستان محترم قزوین را بخوانید بعد می فهمید سواد وکالت وعدالت وکالت چیه

  3. سلام. درود بر شرفتان مجلس عزیز بخصوص معاونت حقوقی مجلس و حاج آقا نوروزی ارجمند نایب رئیس محترم کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون و همچنین درود و دست مریزاد به کسانیکه از حق فارغ التحصیلان رشته حقوق دفاع کردند و می کنند و و پا پس نمی کشند. انشااله ما هم قبول بشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا