گفت و گوویژه

جزییاتی از مجمع عمومی عادی صندوق حمایت(۲۷ بهمن) از زبان بازرس صندوق

وکلاپرس– بازرس صندوق حمایت ضمن ارائه گزارشی از جلسه مجمع عمومی عادی صندوق حمایت مورخ ۲۷ بهمن‌ماه، از اعطای ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، مجمع عمومی عادی صندوق حمایت وکلا روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه در سالن همایش های کانون وکلای دادگستری مرکز تشکیل شد.

دستورکار جلسه مجمع عمومی عادی صندوق حمایت

وکیل علی اسداله‌پور(بازرس اصلی صندوق حمایت وکلا) در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح دستور‌کار جلسه پرداخت و گفت: دستور کار این جلسه بررسی و تصویب بودجه ۱۴۰۲، بررسی و اتخاذ تصمیم افزایش سالانه مستمری‌ها درمورد وکلایی که ۳۰ تا ۳۵ سال پرداخت حق بیمه دارند و مستمری دریافت نمی‌کنند، بررسی و اتخاذ تصمیم درمورد احتساب سوابق بیمه تامین اجتماعی وکلا در صندوق حمایت و بررسی و اتخاذ تصمیم درمورد درخواست بازماندگان مرحوم علیرضا جهانگرد درمورد احتساب سوابق گذشته وکیل متوفی از سوی بازماندگان بود.

او ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد وکیل حیدر حسن زاده، نماینده کانون مرکز، مبنی بر کمک به زلزله زدگان خوی نیز مطرح شد. بند ۲ و ۴ دستورکار، در راستای اجرای دستور چهارم مجمع قبلی که می‌بایست اسناد و مدارک ضمیمه می بود، از سوی هیات مدیره مسترد و با نظر مجمع از دستور کار خارج شد.

اختصاص مبلغ برای خرید ملک و افزایش حقوق مسمتری‌بگیران؛ مهم‌ترین مباحث بودجه ۱۴۰۲

اسدالله‌پور با تشریح دستورکار اول درخصوص بررسی بودجه ۱۴۰۲ گفت: درآمد، حق بیمه، جرایم و هزینه‌های کارمندان و دفتر مشخص است. دو نکته مهم در بحث بودجه مطرح بود؛ نخست آن که اختصاص مبلغی بابت خرید ملک که پس از بررسی و پیشنهاد ارقام، نهایتا با پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر خرید ۸۰۰ میلیارد تومان موافقت شد. دوم، افزایش حقوق مستمری‌بگیران بود که پیشنهاد هیات مدیره ۲۵درصد بود اما برخی همکاران معتقد بودند باتوجه به نرخ تورم، درصد افزایش یابد‌. در نهایت هیات مدیره اعلام کرد ۲۵ درصد بر مبنای نظر کارشناسی است و بیشتر از این درصد امکانپذیر نیست‌. با هردو تصمیم موافقت شد و درنهایت بودجه به تصویب رسید.

اسدالله‌پور در ادامه گفت: صندوق حمایت باید به نحوی عمل کند که سرمایه صندوق حفظ شود و باتوجه به مقررات سختگیرانه درخصوص منابع مالی صندوق، خرید ملک بهترین‌ راهکار محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

تا زمان اصلاح مقررات، الحاق سوابق بیمه تامین اجتماعی به صندوق حمایت ممکن نیست

وی درخصوص بند ۳ دستورکار گفت: قبلا در برهه زمانی، سوابق برخی همکاران که در تامین اجتماعی بودند در صندوق محاسبه شده بود. بنا به نظر هیات مدیره برابر ماده ۱۳ صندوق حمایت، اضافه کردن سنوات تامین اجتماعی به صندوق حمایت خلاف مقررات است. درنهایت باتوجه به رای گیری، قرار شد تا اصلاح مقررات، همچنان سوابق بیمه قابل احتساب نباشد.

جزییات مصوبه کمک ۳۰۰میلیون‌ تومانی به وکلای آسیب دیده زلزله خوی

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری البرز درخصوص جزییات پیشنهاد کمک به زلزله خوی گفت: وکیل حیدر حسن‌زاده پیشنهاد اختصاص کمک به زلزله‌زدگان خوی را داشت. باتوجه به منع قانونی برای کمک به عامه مردم زلزله زده از محل بودجه صندوق حمایت از یک سو و مخالفت همکاران با خلاف مقررات بودن موضوع، قرار شد این پیشنهاد در قالب تکلیف صندوق به یاری رساندن به وکلایی که در زلزله آسیب دیده اند مطرح شود. لذا قرار شد با همکاری و نظر کانون وکلای آذربایجان غربی تا سقف ۳میلیارد ریال از صندوق پرداخت شود.

اسدالله‌پور تاکید کرد: پرداخت مشروط به بررسی و تایید وکلای آسیب دیده در زلزله از سوی کانون آذربایجان غربی است.

رییس، ناظر و دبیر جلسه مجمع عمومی عادی صندوق حمایت

بازرس صندوق درخصوص اداره جلسه گفت: یکی از نکات قابل طرح در جلسه این بود که دکتر حسن صفادوست، رییس کانون وکلای مرکز، برای اولین بار ریاست مجمع را بر عهده داشت و دکتر سعید آینه وند(نایب رییس کانون وکلای همدان) به عنوان ناظر و وکیل جلالیان (رییس کانون وکلای قم) به عنوان منشی و دبیر جلسه بود.

۱۱هزار وکیل از تسهیلات صندوق حمایت استفاده کرده اند

بازرس صندوق حمایت درخصوص تعداد و رقم تسهیلات اعطا شده توسط صندوق گفت: وکیل سلیمان جعفری در ادامه جلسه اعلام کرد که حدود ۱۱ هزار وکیل از تسهیلات صندوق استفاده کرده اند. بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطا شده است. همچنین افتتاح حساب در استانهای مختلف جهت تسریع ارائه تسهیلات به همکاران انجام شده است.

عضو شورای اجرایی اسکودا ادامه داد: بخش دیگر درخصوص خرید املاکی بود که تاکنون از سوی صندوق خریداری شده است که بر اساس مصوبات قبلی تا سقف ۷۰۰ میلیارد خریداری ملک انجام شده بود.

اسدالله‌پور در پایان درباره کانون‌های بدهکار به صندوق حمایت گفت: از منظر بدهی کانونها به صندوق، کانون وکلای مرکز رتبه نخست و کانون وکلای خراسان رتبه دوم را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا