گفت و گوویژه

جزئیات ماجرای سوء قصد به یک وکیل کانون وکلای همدان در شهر تهران

وکلاپرس- یک عضو کانون وکلای دادگستری همدان که اخیرا توسط موکل خود مورد سوءقصد قرار گرفت، از عدم حمایت این کانون اعلام نارضایتی کرد.

به گزارش وکلاپرس، مهدی روزبهانی، عضو کانون وکلای دادگستری همدان، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس از سوء قصدی که کمتر از یک ماه پیش رخ داده است، گفت: در ۲۵ دی ماه امسال در تهران توسط موکلم مورد اصابت چندین ضربه چاقو به ناحیه پا و کف دست قرار گرفتم و تا یک قدمی مرگ پیش رفتم.

جزئیات ماجرای سوءقصد از زبان وکیل مهدی روزبهانی

این وکیل دادگستری در گفت و گو با خبرنگار ما درخصوص جزئیات این حادثه عنوان کرد: متهم پرونده موکل من است که در اردیبهشت امسال جهت طرح دعوا و دفاع از چندین پرونده علیه بانک و اشخاص مختلف به من مراجعه کرد و وکالتش را بر عهده گرفتم. برخی از پرونده ها مختومه شده و برخی نیز در حال رسیدگی است. روزبهانی درمورد شیوه ارتکاب جرایم گفت: متهم حدودا یک ماه پیش با من تماس گرفت و مدعی شد از معاون محترم قضایی دادستان کل کشور (دکتر سعید عمرانی) وقت ملاقات گرفته است و این مقام مسئول دستور داده است تا متهم با وکیل در این ملاقات حاضر شود.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: به همین منظور ۲۴ دی ماه از ملایر عازم تهران شدم و طبق توافق قبلی، ساعت ۸ صبح ۲۵ دی ماه با موکلم در خیابان انقلاب قرار داشتم. او به من گفت برای بررسی کارگاه و برداشتن مدارک به کارگاهش و سپس به کاخ دادگستری برویم. کارگاه وی در خیابان انقلاب بود.

ورود ضربات متعدد با چاقو به پا و دست

این وکیل دادگستری عنوان کرد: بعد از ورود به کارگاه، متهم در را قفل کرد و به اتاق واقع در سمت چپ رفتیم. با زدن دو مشت به صورتم افتادم و سپس دو ضربه چاقو به ساق پای چپم زد و دیگر قادر به حرکت نبودم. اگرچه خواستم از ورود ضربه چاقو به سینه ام جلوگیری کنم، اما چاقو به کف دست راستم خورد.

مرا تهدید کرد که قطعه قطعه‌ام می کند

روزبهانی گفت: متهم پس از چند دقیقه مجددا با یک تبر و دو پلاستیک مشکی بازگشت و مرا تهدید کرد که قطعه قطعه ام می کند و جسدم را در پلاستیک ها می گذارد تا جنازه‌ام پیدا نشود. او در پاسخ به علت ارتکاب این رفتارها به من گفت که من در ماجرای جلب پدرش توسط بانک مقصر هستم و باید تقاص بدهم.

مجبور به امضای ۵۵ سفته شدم

متهم به التماس هایم اعتنایی نداشت و ۵۵ سفته مقابل من گذاشت تا هم به عنوان صادرکننده و هم به عنوان ضامن آنها را تکمیل کنم. او حتی می خواست کارت عابربانک و ماشینم را هم بگیرد که متوجه شددر کارتم پولی نسیت و با اتوبوس از ملایر آمده ام.

روزبهانی در ادامه گفت: متهم در نهایت به من گفت به این شرط آزادم می کند که تا فردای آن روز، ۲۵۰ میلیون تومان به حسابش واریز کنم وگرنه مجدا به سراغم خواهد آمد. گوشی ام را هم شکست و کلیه مدارکم (اعم از کارت شناسایی، کارت سوخت، کارت عابربانک، کارت واکسن و جواز اسلحه) را هم گرفت و شماره اش را برایم روی برگه ای نوشت. درنهایت مرا از ساختمان بیرون برد. بعد از اینکه مرا رها کرد با تاکسی به بیمارستان الغدیر رفتم و با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتم.

تهدیدهای متهم همچنان ادامه دارد

این وکیل دادگستری در استان همدان با اشاره به اینکه متهم همچنان پیگیر دریافت وجه از او است، گفت: دو روز بعد از حادثه فردی از جانب متهم به خانه ام واقع در شهرستان ملایر روستای انوح مراجعه کرد و تماس گرفت چرا پول را به حسابش نزده ام. پس از آن نیز خود موکلم با ارسال پیام های متعدد از طریق واتساپ پیگیر بود و همچنان در حال تهدید من است.  پیامک های این اشخاص نیز موجود است.

وی ضمن ابراز نگرانی درخصوص امضا و تکمیل سفته ها گفت: متاسفانه متهم امضای مرا پشت چند چک جعل کرده است و تاکنون چند اخطار از دادگاه شهید بهشتی برای من آمده است.

کانون وکلای دادگستری همدان پاسخگوی تماس ها و پیام های من نیست!

روزبهانی در پاسخ به میزان حمایت کانون وکلای دادگستری همدان از وی گفت: متاسفانه نه تنها کانون وکلای دادگستری همدان هیچ گونه حمایتی نکرده است، بلکه از زمانی که متوجه ماجرا شده اند، پاسخگوی تماس ها و پیام های من نیستند.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است وکلاپرس آماده است تا در این زمینه سخنان مدیران کانون وکلای همدان را شنیده و پوشش خبری دهد

روزبهانی: متهم دارای سوابق متعدد در پرونده های حقوقی و کیفری است

این وکیل در معرض خطر درخصوص آخرین وضعیت پرونده اش عنوان کرد: فعلا در مرحله کلانتری است و دستور احضار متهم صادر شده است ولی هنوز پرونده در دادسرا ثبت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه متهم دارای سوابق متعدد در پرونده های حقوقی و کیفری است، گفت: متهم در دادگستری استان در مقابل مدیرکل محترم دادگستری به شخص اول کشور فحاشی کرد و به اتهام توهین به مقام معظم رهبری نیز پرونده ای در شعبه اول بازپرسی همدان دارد که در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا