اخبارویژه

توییت عضو هیأت مدیره کانون وکلای مازندران درباره علت تأخیر جذب پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰

وکلاپرس- با گذشت ۸ ماه از برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ هنوز وضعیت جذب پذیرفته شدگان این آزمون در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش وکلاپرس، آزمون وکالت سال ۱۴۰۰ پس از تعویق‌ مکرر بالاخره در ۳۰ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد.

علیرغم آنکه رئیس اسکودا اعلام کرده بود این آزمون بر اساس قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶ برگزار شده و آیین‌نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در آن اعمال نخواهد شد، لیکن مواد آزمون برگزار شده خلاف آن را ثابت کرد.

بیشتر بخوانید:

در مقابل همچنین معاونت حقوقی قوه قضاییه در نامه‌ای به سازمان سنجش آموزش کشور بر لزوم اجرای آیین نامه لایحه استقلال در آزمون سال ۱۴۰۰ تاکید کرده بود.

مهرماه سال گذشته برخی مدیران نهاد وکالت وعده داده بودند اگر کانون های وکلای دادگستری با اجرای آیین نامه جدید لایحه استقلال موافقت کنند، قوه قضائیه نیز اصلاحات کانون‌های وکلا را پذیرفته و آن را تصویب خواهد کرد. وعده‌ای که تا امروز عملی نشده است

دکتر مجید داودی، عضو هیات مدیره کانون وکلای مازندران، در نقد این روند و متضرر شدن پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ در توئیترش نوشت:

پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۰ کانون وکلا، امیدشان به مدیران کانون هاست، مدیران کانون ها هم چشم انتظار اعلام مدیران اسکودا و اسکودا هم در انتظار اصلاح آیین نامه لایحه قانونی استقلال!

در این میان متضرر اصلی پذیرفته شدگانی هستند که علیرغم ۸ ماه انتظار، بلاتکلیف باقی مانده اند.

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ معاون اول قوه قضائیه در دیدار با هیأت مدیره کانون وکلای اصفهان به صورت ضمنی خبر داد با برخی از مفاد اصلاحیه موافقت نشده است.

با عدم تعیین وضعیت اصلاحات آیین نامه جدید لایحه استقلال همچنان پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ با گذشت ۸ ماه از برگزاری آزمون بلاتکلیف هستند.

به نظر می‌رسد در این شرایط بیش از همه پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۰ متضرر شده و عدم جذب ایشان موجب سردرگمی و عقب افتادن از برنامه ریزی‌های اقتصادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

  1. اگر راست می‌گویند برای پزشکی کشور که در حال انقراض است یک فکری بکنند. نه اینکه وکالت که مشکلی ندارد را نابود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا