ویدئوویژهیادداشت

توضیحات وکیل بابک پاک نیا

وکلاپرس- وکیل بابک پاک نیا در ویدئویی که سه شنبه ۳۱ تیرماه در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد به توضیح برخی موضوعات از جمله ضرورت بررسی اوضاع و احوال قضیه در فرض وجود اقرار متهم و تفاوت های جرم محاربه و تحریق عمدی پرداخت.

وکیل بابک پاک نیا وکیل یکی از سه محکوم به اعدام پرونده مربوط به حوادث آبان ۹۸ است، او در این فایل ویدئویی توضیح می دهد که در فرض وجود اقرار متهم، دادگاه از تکلیف تحقیق و بررسی اوضاع و احوال قضیه معاف نمی شود.

او اشاره می کند که در خیلی موارد افراد برای جلب توجه و یا با مقاصد دیگر ممکن است به ارتکاب جرم اعتراف کنند، و در این زمینه اعتراف افراد متعدد به ترور رییس جمهور آمریکا را مثال می زند.

بیشتر بخوانید:

پاک نیا بدون اشاره مستقیم به موکل خود مثال می زند که ممکن است فردی جلوی بانکی در حال سوختن از خودش فیلم بگیرد و بگوید که من این بانک را آتش زده ام ولی این را نباید دلیل قطعی بر ارتکاب جرم از ناحیه او تصور کرد زیرا ممکن است این فرد برای جلب توجه و یا حتی توسل به این تصاویر برای کسب پناهندگی از کشورهای خارجی چنین فیلمی را تهیه کرده باشد.

او همچنین تاکید می کند که هر نوع آتش زدن حتی اموال و اماکن عمومی نیز الزاما مصداق جرم محاربه و مستحق اعدام نیست و جرم تحریق عمدی مجازات حبس دارد و برای تحقق جرم محاربه باید شرایط خاصی وجود داشته باشد و یا اینکه قصد ضربه زدن به نظام در رفتار متهمان وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا