اخبار صنفیویژه

وکیل اولیای دم: قاتل وکیل شاهرودی جوان ۲۰ ساله‌ای است که در فقر مطلق به سر می‌برد

وکلاپرس– رسول کوهپایه زاده وکیل اولیای دم در پرونده قتل وکیل جعفر آقایی، جزئیاتی از این پرونده را بعد از صدور کیفرخواست متهمان پرونده، بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس، روز گذشته مورخ ۱ آبان ماه محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان از صدور کیفرخواست برای مباشر در قتل وکیل مرحوم محمود رضا جعفر آقایی خبر داده بود.

رسول کوهپایه زاده وکیل اولیای دم پرونده قتل جعفر آقایی در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل همکار وکیلش مرحوم محمودرضا جعفر آقایی که روز عاشورا در مقابل دیدگان فرزند خردسالش در شهرستان شاهرود به قتل رسید، گفت: خوشبختانه همانطور که مستحضر هستید کیفرخواست عوامل شرکت کننده در این جنایت صادر شده است. به عنوان وکیل اولیای دم لازم است از تلاش و تدبیر دادستان جدید شاهرود و رئیس کل دادگستری استان سمنان و افسران اداره آگاهی شهرستان شاهرود تشکر و قدردانی کنم.

ادعای نقش پدر موکل سابق مقتول در قتل وکیل متوفی

وی با بیان اینکه پرونده به لحاظ تعداد اشخاص دخیل در جنایت و اقدامات مجرمین پس از وقوع قتل قابل توجه و دارای پیچیدگی است، مجددا مدعی شد: همان‌طور که از ابتدای وقوع جنایت مکرراً تاکید داشتیم پدر موکل سابق مقتول که پرونده اتهامی اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولشویی ایشان در دادگاه انقلاب مطرح و در حال رسیدگی بوده است، به منظور جلوگیری از آشکار شدن ابعاد گسترده فعالیت‌های مجرمانه و ممانعت از در اختیار قرار گرفتن دیتابیس مربوط به امور پولشویی در ید مراجع ذیصلاح با قساوت و بی‌رحمی و اجیر کردن اشخاصی و پرداخت وجه دستور قتل را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

کوهپایه زاده افزود: خوشبختانه علی رغم همه تلاش‌ها جهت انحراف پرونده از مسیر حقیقت و جلوگیری از کشف واقعیت در تمام مدت تحقیقات و جعل اطلاعات و ارائه مدارک و شواهد غیر واقع سرانجام کیفرخواست در این خصوص صادر شد.

مباشر قتل جوان ۲۰ ساله‌ای است که در فقر مطلق به سر می‌برد

کوهپایه زاده در خصوص قاتل و مباشرت دیگر متهمان احتمالی گفت: مباشر قتل جوان ۲۰ ساله‌ای است که در فقر مطلق به سر می‌برد و وضعیت بسیار نابسامانی دارد؛ به طوری که آمر قتل با سو استفاده از وضعیت شخص جوان سبب وقوع قتل شده است.

این وکیل گفت: ما به عنوان وکیل اولیای دم طی لوایح مزبور در پرونده، خواستار این هستیم که عنوان مجرمانه شخصی که با تکیه بر زر و زور و سو استفاده از وضعیت اقتصادی و شرایط ذهنی فرد ۲۰ ساله که اساساً مقتول را هیچگاه ندیده بوده و عامل اصلی وقوع قتل شده است، نه به عنوان معاون بلکه به عنوان سبب اقوی تحت تعقیب قرار گیرد تا عدالت محقق شود.

‫۵ دیدگاه ها

  1. چرا سبب اقوی از مباشر، استدلال فوق فاقد مبنای منطقی هست معاون کارش همین است اغوا و ترغیب و تحریک به هر وسیله ای، پس بر طبق استدلال فوق تمام زنان شوهر کش معاون درقتل سبب اقوی باید شناخته شوند چون مرد قاتل هوس باز بوده و شرایطش خاص! خیر اینطور نیست فقر و نداری دلیل بر رفع مسئولیت نیست، شرایط سبب اقوی از مباشر در قانون تصریح شده که در اینجا با این توضیحات مباشر فاقد آن میباشد.

  2. وکیل نباید تحت تاثیر شخصیت طرفین پرونده اعم از قاتل و مقتول و… مقدمات و نتایج اشتباه را اعلام و منتشر کند.
    واقعا با چنین سبب و مباشری ، سبب اقوی از مباشر میشود؟!

  3. حکم که مشخصه طرف ۲۰ سالشه و طفل نیست پس باید خودش مجازات قاتل شخصا متحمل بشه ولی معاون نیز به سبب تشویق و احتمالا دادن وعده و عید مجازات معاون که یک تا دو درجه پایینتره محکوم میشه.
    فقر قاتل تاثیری نداره وگرنه ۹۰٪ مردم ۱۰٪ تیکه تیکه میکردن فقر که مجوز قتل نیست

  4. کسی که دیگران رو اجیر میکنه واسه قتل خصوصا از سن کم و فقر طرف خبر داره اگر این فرد یک بار خودش اعدام بشه دیگه کسی این جرات رو پیدا نمیکنه که با پول افراد رو بخره و به وسیله اون فرد دیگری رو به قتل برسونه . کلا ریشه اینجور قتل ها از بین میره .

  5. در این که پدر موکل سابق باید به شدیدترین مجازات محکون شود شکی نیست… اما… این چه دفاعی است… ؟ یعنی هرکس در فقر مطلق باشد حق دارد هر کاری دلش خواست بکند؟؟؟ !!! یعنی مباشر فعل از مجازات بگریزد؟ با این روش چه چراغ سبزی به باقی نفراتی که در فقر مطلق هستند داده می شود؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا