اخبار کانون هاویژه
موضوعات داغ

توضیحات رئیس کانون وکلای مرکز درباره علت لغو برگزاری جشن استقلال در تهران

برگزاری جشن استقلال کانون وکلا ساعاتی قبل از آغاز در روز سه شنبه نهم اسفند ۱۴۰۱ لغو شد

وکلاپرس- وکیل حسن صفادوست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در آغاز سی و چهارمین جلسه هیات مدیره که روز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد به شرح علت لغو جشن استقلال کانون وکلا در روز نهم اسفند در سالن وزارت کشور پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه انعکاس، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در جلسه یکشنبه هیأت مدیره درباره علت لغو مراسم بزرگداشت  استقلال کانون وکلای دادگستری گفت: روز دوشنبه با من از وزارت کشور تماس گرفتند. به نمایندگی از کانون خانم موسوی (مدیر داخلی کانون) و آقای محمدی (رئیس روابط عمومی) و آقای شیرازی به وزارت کشور مراجعه کردند. به ایشان اعلام می‌شود حسب اطلاع واصله، قرار است افرادی با بنر و برای شعار دادن در مراسم کانون حاضر شوند. این هم برای شما و هم برای ما هزینه دارد. گفتند مراسم را کنسل کنید. آقای محمدی در پاسخ می‌فرمایند خیر، این افراد از همکاران ما هستند و شان وکالت و جلسه را حفظ خواهند کرد. نهایتا آقای محمدی تعهد می‌دهند و در این باره دو تعهدنامه تنظیم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وکیل صفادوست در ادامه افزود: با من تماس گرفتند، من بیان کردم بعید است همکاران ما کار ناشایستی انجام دهند. ما از معاون اول رییس قوه هم دعوت کرده بودیم. وزارت کشور اعلام می‌کند هر زمان مشکلی پیش بیاید ما ورود می کنیم و برنامه را قطع می‌کنیم.

وکیل صفادوست در مورد اتفاقات روز برگزاری مراسم گفت: همه تمهیدات چیده شده بود و حتی گل آرایی هم انجام شد. سه شنبه صبح من با آقای محمدی تماس گرفتم، ایشان گفتند مشکلی نیست. من گفتم امروز عصر برنامه داریم ، مجوز باید زودتر اخذ شود.من خودم مسیرم رو عوض کردم و به اداره اماکن رفتم. همه مواردی که روز قبل توسط وزارت کشور اعلام شد و حتی مضاعف بر آنها ، آنجا مطرح بود. گفتند افرادی در خارج از کشور و حتی در داخل در تلاش برای اقدام هستند که این مورد علیه کانون و مملکت می‌شود، گفتند کنسل کنید. من گفتم ما تمام برنامه ها را هماهنگ کرده‌ایم. نهایتا نظر نهایی اماکن منفی بود. من سریعا مراجعه کردم به کانون و از هیات مدیره دعوت کردم.

رئیس کانون وکلای مرکز در ادامه گفت: اگر حتی یک درصد اتفاقات پیش بینی شده رخ می‌داد و این هزینه به کانون بار میشد صدمات زیادی به ما میزد.من شخصا از آقای محمدی تشکر می‌کنم. ایشان دو تعهدنامه در وزارت کشور امضا کردند.من هم مراجعه کردم و شخصا تعهد دادم. بنابراین کنسلی در کار نبود و به ما مجوز ندادند. هدف ما عدم خدشه به کانون و استقلالمان هست. برگزاری جشن برای ما مهم است. ولی عدم ورود خدشه به استقلال کانون برای ما مهم تَر است. انشالله در فرصت مناسب تلاش خواهیم کرد مراسمی در خور شان کانون داشته باشیم.

منبع: رسانه انعکاس

یک دیدگاه

  1. به هر حال لغو این مراسم مغایر با شأن و شئونات وکلاء بود و البته ناشی از سیاست نافرجام عدم آزادی بیان در جامعه است . نهایتاً عده ای اقدام به شعار دادن و بیان خواسته خود میکردند ، بمبگذاری که نمی‌خواستند بکنند ، ممانعت از آزادی بیان برای این نظام بهای سنگینی خواهد داشت ، اینجانب بعنوان یک وکیل این اقدام اماکن را محکوم می کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا