اخبار کانون هاویژه

توضیحات دبیر همایش چهل و چهارم اسکودا در همدان درباره جزئیات این همایش

وکلاپرس- دبیر چهل و چهارمین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در اولین کنفرانس خبری همایش چهل و چهارم اسکودا به بیان جزئیاتی از این همایش پرداخت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا وکیل سعید آئینه‌وند دبیر گردهمایی ملی کانون وکلای دادگستری روز گذشته در بیان توضیحاتی از این مراسم بیان کرد: هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) هر ساله دو همایش ملی برگزار می کند که با پیگیری‌های صورت گرفته نیمه نخست امسال میزبانی این همایش به همدان محول شد.

بیشتر بخوانید:

سال ۸۷ نیز همدان میزبان یازدهمین دوره این همایش بود

سعید آئینه‌وند با بیان اینکه مهر ماه ۸۷ نیز همدان میزبان یازدهمین دوره این همایش بود، اظهار داشت: طبق مصوبه شورای اجرایی کانون وکلا در این دوره از گردهمایی پس از برگزاری آیین افتتاحیه، بر اساس دستور کار پیش بینی شده توسط شورای اجرایی متشکل از نمایندگان کانون وکلا برنامه پیش می رود.

در این دوره پنج پنل تخصصی با پنج محور مهم تشکیل می شود

وی ادامه داد: در این دوره برخلاف گردهمایی های گذشته طبق مصوبه شورای اجرایی، پنج پنل تخصصی با پنج محور مهم تشکیل می شود و هیات های مدیره کانون ها متشکل از پنج نفر، هر یک در یکی از این پنل ها حاضر می شوند.

دبیر گردهمایی ملی کانون وکلای دادگستری اضافه کرد: موضوعات در این پنل ها طرح و چکش کاری شده و در صورت نیاز به تصویب مجمع عمومی، پس از ارائه گزارش سخنگوی هر یک از پنل ها به جلسه هیات عمومی، پس از رای گیری نسبت به تصویب موارد مورد نیاز اقدام می شود.

یکی از اهداف اصلی گردهمایی بررسی آیین نامه لایحه قانونی استقلال است

آئینه وند ادامه داد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی بررسی آیین نامه لایحه قانونی استقلال وکالت بوده چراکه هم اینک کانون وکلا در زمینه نحوه اجرا و چگونگی تصویب این لایحه با قوه قضائیه اختلاف نظر دارد بنابراین یکنواخت سازی این امور در این همایش طرح موضوع می شود.

به گفته وی، اوایل سال ۹۸ طی ابلاغ نامه ای از سوی قوه قضائیه موضوع تغییر در آیین نامه طرح و مقرر شد که کانون وکلا پیش نویس این لایحه را به قوه قضائیه ارائه کند اما در آخرین روزهای حضور آیت الله رئیسی در راس این قوه، این آیین نامه دست کاری شد.

بیشتر بخوانید:

دبیر گردهمایی ملی کانون وکلای دادگستری ادامه داد: این آیین نامه شش تیر سال گذشته ابلاغ شد در حالیکه تنها مقام تنظیم کننده این لایحه مجاز به تغییر مفاد آن بود و قوه قضاییه در صورت داشتن ایراد و اشکالی می توانست لایحه را برای اصلاح به کانون وکلا بازگرداند.

بازرسی و رسیدگی انتظامی، توسعه اتوماسیون اداری از دیگر  اهداف برگزاری این گردهمایی

به گفته آئینه وند، ماموریت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در ماده ۳ اساسنامه پیش بینی شده که یکی از آنها یکنواخت کردن رویه های کانون های وکلا است.

دبیر گردهمایی ملی کانون وکلای دادگستری، بازرسی و رسیدگی انتظامی، روابط عمومی و روابط بین الملل و انفورماتیک و توسعه اتوماسیون اداری را از دیگر  اهداف برگزاری این گردهمایی ملی دانست و اضافه کرد: همچنین در راستای برنامه اجرایی آموزش پیشنهاد انجام اختیار متمرکز برای همه کارآموزان بررسی می شود در حالیکه هم اینک هر کانون بعد از پایان دوره کارآموزی یک وکیل، خودش اختیار می گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین از دیگر اهداف جنبی این همایش معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی این استان با فراهم کردن زمینه حضور اعضای کانون وکلا در اماکن، تفریحی، تاریخی و توریستی است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا