اخبارویژه

تشکیل کارگروهی با حضور مدیران قوه قضاییه و نمایندگان مجلس برای حل نقایص تقنینی قوه قضاییه

وکلاپرس- مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با هدف تشکیل کارگروهی با حضور مدیران قوه قضاییه و نمایندگان مجلس برای حل مشکلات و نقص‌های تقنینی قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق در این مراسم با اشاره به همکاری مجلس و قوه قضاییه در حل مشکلات مردم، اظهار کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، مشکلات تقنینی قوه قضاییه، با همراهی مجلس شورای اسلامی با سرعت بیشتری مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اعضای دستگاه قضا حاضر در کارگروه

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، یک کارگروه مرکزی با عضویت معاون اول قوه‌ قضاییه، دادستان کل کشور، وزیر دادگستری، معاون حقوقی، معاون راهبردی و مدیرکل امور مجلس از طرف قوه ‌قضاییه تشکیل می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در کارگروه

وی افزود: در این کارگروه از طرف مجلس شورای اسلامی، نایب رئیس مجلس، معاون نظارت، معاون قوانین، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ و رئیس کمیسیون شوراها حضور دارند که بر حسب مورد از روسای سایر کمیسیون‌ها نیز دعوت خواهد شد.

موضوعات مورد بررسی در کارگروه

معاون اول دستگاه قضا اظهار کرد: موضوعات کلان و ملی در کارگروه مرکزی پیگیری خواهد شد و موضوعات استانی با محوریت همکاری در خصوص صیانت از حقوق عامه، رفع موانع تولید، حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، پرونده‌های کثیرالشاکی و توسعه صلح و سازش در کارگروه‌های استانی مشکل از رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و رئیس مجمع نمایندگان استان و یکی از معاونان رئیس کل پیگیری خواهد شد و حسب مورد از مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز دعوت می‌شود.

مصدق در پایان هدف اصلی از تشکیل کارگروه‌های مشترک بین مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه را همکاری و هماهنگی بیشتر در فرایند بررسی طرح‌ها و لوایح و همکاری، هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم و انعکاس به موقع مشکلات قضایی مردم به مسئولان قضایی برشمرد و اعلام کرد:  امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در این دوره گام‌های بلند و استواری برای حل مشکلات مردم برداشته شود و در کلیه موضوعات مرتبط با وظایف قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی با همکاری و همدلی تدابیر لازم اتخاذ شود.

منبع: میزان

یک دیدگاه

  1. خوب پس بزودی طرح ادغام مرکز وکلا و اسکودا ماحصل این تفاهمات خواهد بود،آقای مصدق کهنمویی اگر اینقدر که به دنبال سلب استقلال وکلا هستند به دنبال رسیدگی به وظایفشون بودند الان حق مردم اینقدر ضایع نشده بور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا