اخبار قوه قضاییهویژه

تا امروز ۳۱۲ هزار قرارداد وکالت ثبت الکترونیک شده است

وکلاپرس ـ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز(۱۶ دی ۹۹) از ثبت ۳۱۲ هزار قرارداد وکالت در سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت خبر داد.

ثبت ۳۱۲ هزار قرارداد وکالت در سامانه قرداد الکترونیک وکالت

به گزارش وکلاپرس،  غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز خود و در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره ثبت قراردادهای وکالت گفت: ثبت این قرادادها  به قوه قضاییه تکلیف شد و  قوه قضاییه در اولین فرصت این سامانه را بارگذاری کرد و  تا امروز ۳۱۲ هزار قرارداد وکالت در این سامانه تنظیم شده و ۶۱ هزار قرارداد در این سامانه امضا شده است.

وی افزود: در ارتباط با ضمانت اجرا نیز به واحدهای قضایی ابلاغ کردیم که  قرارداد وکالتی را به رسمیت بشناسند که در این سامانه به ثبت رسیده باشد.

این در حالی است که پیشتر عیسی زارع‎ پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در تاریخ ۱ دی ماه از ثبت ۱۷۷ هزار قرارداد وکالت در طول آذرماه سال جاری خبرداده بود.

بیشتر بخوانید: ثبت ۱۷۷ هزار قرارداد الکترونیک وکالت در آذر ماه

با این حساب گفته سخنگوی قوه قضاییه را باید حمل بر افزایش تقریبا دو برابری ثبت قرارداد وکالت در طول ۱۶ روز گذشته نسبت به ماه آذر که ثبت قرارداد وکالت در سامانه مذکور الزامی شد، دانست.

گفتنی است در ماه گذشته ۱۷۷هزار قرارداد وکالت در سامانه ثبت الکترونیک قرارداد وکالت ثبت شده بود و بر اساس گفته سخنگوی قوه قضاییه ۱۳۵ هزار قرارداد وکالت در ۱۶ روزی که از دی ماه گذشته، ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: سخنگوی قوه قضاییه: در حوزه وکالت هیچ ادعایی جز اجرای قانون نداریم

شیرین نجفی در ایران دستگیر و محاکمه شده است

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده روح الله زم و اینکه آیا رسیدگی به پرونده همدستان او از جمله شیرین نجفی آغاز شده است؟ گفت: این پرونده ابعاد گسترده‌ای  دارد. بخشی منتهی به رای شد اما این پرونده به اتمام نرسیده. اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفر خواست در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان دیگر حکم صادر شده و ۶ نفر به محکومیت حبس دو تا ۱۰ سال محکوم شدند.

وی افزود: خانمی که گفتید در زمره افرادی است که دستگیر شد و تحت تعقیب قرار گرفت و حکم صادر شده و محکومیت یافته اما چون قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی است  از بیان عناوین اتهامی و موضوعات مربوط به میزان دقیق آنها معذورم. در مورد نفر دیگر در پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته آینده دادگاه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اعلام محکومیت زم در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی و نقش آلمان در این ترور و همچنین آخرین وضعیت پرونده پیگیری ترور شهید فخری زاده گفت: پرونده مربوط به جنایت تروریستی منجر به شهادت شهید سلیمانی و همراهان ایشان از آغازین روزهای این حادثه تلخ در دادسرای ویژه امور بین الملل تهران تشکیل شده و تحقیقات جامع و مفصلی در ارتباط با فرایند عملیات منتهی به شهادت این شهید عزیز انجام و نیابت هایی قضایی به کشورهای مختلف ارسال شد. از برخی از این کشورها اسناد خوبی به دست ما رسیده است و یکایک عوامل یعنی ۴۸ نفر از رئیس جمهور امریکا که عامل اصلی ترور بود تا فرماندهان و مقامات مختلف شناسایی شدند. با قید اینکه هر کدام از اینها در این جنایت چه نقشی داشتند اعلان قرمز صادر و به پلیس بین الملل ارسال شد.

وی افزود:  تحقیقات پرونده روند خوبی را طی کرده است و نیروی قدس سپاه و وزارت خارجه و سایر نهادها همکاری های خوبی داشتند. به زودی کیفرخواست این پرونده صادر می شود.  برای بعد کیفری و حقوقی شعبه ویژه تعیین شده است و آماده این است که با دادخواست هایی صادره از سوی برخی خانواده های شهدا که ارسال شده است به آنها رسیدگی کند.

پرونده هواپیمای اوکراینی شاید تا پایان ماه جاری به دادگاه ارسال شود

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: در این پرونده در دو بخش اقدامات خوبی انجام شده است که یکی پرداخت غرامت است و دیگری رسیدگی قضایی است. بلافاصله پرونده تشکیل و تحقیقات مفصل انجام شد و نهایتاً چون نیازمند این بودیم که جعبه سیاه بازخوانی شود با هماهنگی های انجام شده جعبه سیاه بازخوانی شد و اطلاعات جعبه سیاه در اختیار بازپرس قرار گرفت. تحقیقات این پرونده تکمیل شده و شاید تا پایان ماه جاری به دادگاه ارسال شود.

 آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی گفت: این پرونده در دادگاه رسیدگی و حکم صادر شده است. حکم مربوطه به افراد ذیربط پرونده چه موسسات شاکی و چه محکومان ابلاغ شده است و از این حکم فرجام خواهی صورت گرفته و پرونده در دیوان عالی کشور است.

بیشتر بخوانید: معاون اول قوه قضاییه و توضیحاتی درباره اکبر طبری و عیسی شریفی

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا