اخبار قوه قضاییهویژه

ثبت ۱۷۷ هزار قرارداد الکترونیک وکالت در آذر ماه

وکلاپرس ـ عیسی زارع‎ پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در شورای عالی فوه قضاییه گفت:  در آذر ماه ۱۷۷ هزار قراداد وکالت در سامانه ثبت قرارداد الکترونیک وکالت ثبت شده است.

به گزارش وکلاپرس، عیسی زارع‎ پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه از افزایش ۳۰ برابری ثبت قرارداد‌های وکالت در سامانه ثبت الکترونیک وکالت خبر داد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در این نشست پس از پایان صحبت های رییس قوه قضاییه و برخی دیگر از مسئولین این نهاد به ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد نهاد تحت نظر خود پرداخت.

۵ نوع خدمت در حال حاضر در اپلیکیش «عدالت همراه» ارائه می شود

زارع‎ پور با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن «عدالت همراه» گفت که در حال حاضر ۵ نوع خدمت از طریق این نرم افزار ارائه می‌شود، اما در آینده نزدیک همه خدمات الکترونیک قضایی روی آن قرار می‌گیرد و علاوه بر دادگستری ها، سازمان‌های تابعه مانند ثبت اسناد و پزشکی قانونی نیز خدمات خود را از این طریق ارائه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن «عدالت همراه» رونمایی شد

 ۱۷۷ هزار قرارداد وکالت در سامانه ثبت قرارداد‌ها در آذر ماه ثبت شده است

این مسئول قضایی با اشاره به اجرایی شدن دستورالعمل لزوم ثبت قرارداد‌های وکالت در سامانه ثبت الکترونیک وکالت از ابتدای آذر ماه، اعلام کرد: در همین یک ماه ۱۷۷ هزار قراداد وکالت در این سامانه ثبت و ۴۵ هزار فقره قرارداد نیز به امضاء رسیده که رشد ۳۰ برابری نسبت به ۸ ماه گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: از آذرماه ثبت قرارداد وکالت در سامانه قرارداد‌ الکترونیک وکالت اجباری می‌شود

گفتنی است از ابتدای آذرماه سال جاری قوه قضاییه در عمل به قسمت (ش) تبصره ۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ اقدام به اجباری نمودن ثبت قرارداد الکترونیک وکالت در سامانه تهیه شده برای این منظور کرد و محاکم را از پذیرش وکالت وکلایی که در این سامانه قرارداد وکالت خود را ثبت نکرده اند منع کرد.

بیشتر بخوانید: تأکید معاون حقوقی قوه قضاییه بر الزامی شدن ثبت قراداد الکترونیک وکالت از آذرماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا