اخبار صنفیویژه

بر اساس نظر اکثریت مجمع عمومی صندوق حمایت: وکلایی که حق بیمه خود را با تأخیر بپردازند، همچون سابق جریمه خواهند شد

وکلاپرس- در جلسه روز پنجشنبه مجمع عمومی صندوق حمایت وکلا  که با حضور نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری در محل کانون وکلای مرکز برگزار شد، بر اساس نظر اکثریت، وکلایی که حق بیمه خود را با تأخیر بپردازند، همچون سابق جریمه خواهند شد.

به گزارش وکلاپرس اگرچه هیأت مدیره صندوق حمایت عادت به انتشار مصوبات مجمع عمومی ندارد، لیکن بر اساس گزارش‌های موجود، اکثریت نمایندگان کانون های وکلای دادگستری در جلسه روز پنجشنبه هفته پیش(۱۴۰۰/۱۱/۲۸) با تداوم جریمه ۲ درصدی وکلایی که فیش‌های حق بیمه خود را با تأخیر پرداخت می‌کنند، موافقت کرده اند.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس دستور جلسه پنجم مجمع مذکور که عبارت بود از «باتوجه به تغییر نرخ حق بیمه وکلا و کانونها، پیشنهاد می گردد کماکان تبصره ۱ ماده ۵ آیین نامه اجرایی، مبنی بر محاسبه تأخیر در پرداخت از نرخ ۸ درصد به ۱۰ درصد اعمال شود.» مورد تأیید اعضا قرار گرفته و تصویب شده است.

منتقدان: تغییر آیین نامه اجرایی صندوق حمایت از اختیارات هیأت وزیران است

لازم به ذکر است این بند از دستور جلسه منتقدانی را به همراه داشته است. از جمله گفته‌های منتقدان این است که با توجه به آنکه تغییر آیین نامه اجرایی صندوق حمایت از اختیارات هیأت وزیران است؛ لذا جواز قانونی برای مطرح شدن این بند از دستور جلسه در مجمع عمومی صندوق حمایت وجود نداشته است. در نتیجه این مجمع اجازه بررسی و تصمیم گیری درباره تداوم جریمه دیرکرد نیز نداشته است.

در مقابل موافقین این افزایش معتقدند، مجمع عمومی تغییری در آیین نامه مذکور اعمال نکرده است. بلکه بر اجرای همان مصوبه پیشین درباره تأخیر در پرداخت صحه گذاشته است و تداوم اجرای آن را خواستار شده است.

بیشتر بخوانید:

در هر صورت باید گفت تا این بند از مصوبات روز پنجشنبه مورد اعتراض حقوقی وکلا و احیاناً ابطال از سوی دادگاه قرار نگیرد، همچون گذشته وکلای دادگستری در صورت تأخیر درتأدیه «قدرالسهم حق بیمه» خود مورد جریمه دو درصدی صندوق حمایت قرار خواهند گرفت.

یک دیدگاه

  1. صندوق زحمت هیچ امتیازی برای ما نداره نه بیمه درمان داره نه چیزی حق بیمه رو دو برابر کرده حالا جریمه هم میخواد بگیره البته این تصمیم مدیران به اصطلاح کانونه از ماست که بر ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا