اخبار قوه قضاییه

ایجاد خط ارتباط الکترونیک بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی در سه استان کشور

وکلاپرس- رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اعلام خبر ایجاد خط ارتباط الکترونیک بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی گفت: هدف جلوگیری از سرگردانی مردم بین کلانتری ها، دادسرا‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک است.

ارتباط الکترونیک بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری میزان، عیسی زارع‎ پور، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در جلسه روز دوشنبه شورای عالی قوه قضاییه با اعلام خبر ایجاد خط ارتباط الکترونیک جدید بین قوه قضاییه و نیروی انتظامی اظهار داشت: ارتباط الکترونیکی قوه قضاییه با ناجا ناقص و پر اشکال بود، اما با همکاری خوب معاونت فناوری اطلاعات ناجا در سال گذشته، ارتباطات دو مجموعه برخط شد.

وی افزود: گاهی تبادل یک نامه بین پزشکی قانونی و نیروی انتظامی ۴۸ ساعت طول می‌ کشید و آثار جرم هم حتی از بین می‌ رفت، اما با ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید، ارجاع پرونده از دادسرا به کلانتری ها، ارسال نتایج تحقیقات از کلانتری‌ ها به دادسرا‌ها و انواع مکاتبات به روز خواهد شد که در حال حاضر در سه استان به صورت آزمایشی در حال اجراست.

بیشتر بخوانید:

الکترونیکی شدن فرایند اجرایی ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری در تمام کشور تا شروع هفته قوه قضاییه

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین اعلام کرد که با الکترونیکی شدن فرایند اجرایی ماده ۳۷ آیین دادرسی کیفری کسانی که به کلانتری‌ ها مراجعه می‌ کنند می‌ توانند در ثنا ثبت ‎نام کرده یا شکواییه‎ شان را در سامانه کلانتری ثبت کنند تا مستقیم به سامانه خدمات قضایی ارجاع شود و پس از دستور قضایی برای تحقیقات نیز، کلانتری‌ ها نتیجه را به صورت الکترونیکی به دادسرا اطلاع می‌ دهند.

زارع ‎پور خاطر نشان کرد: از اول خرداد ماه در ۱۰ استان و تا هفته قوه قضاییه کل کشور تحت پوشش این خدمات قرار می‌ گیرند که از مهم‌ ترین دستاورد‌های آن جلوگیری از سرگردانی مردم بین کلانتری ها، دادسرا‌ها و دفاتر خدمات الکترونیک است.

منبع: خبرگزاری میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا