گفت و گو

نگاهی به عملکرد مدیران کانون فارس و مرکز درخصوص ارائه گزارش از وکلای بازداشتی

وکلاپرس- مدیران کانون وکلای وکلای فارس و کمیته پیگیری وضعیت وکلای بازداشتی در کانون وکلای مرکز از ارائه گزارش شفاف درخصوص وضعیت وکلای بازدداشت شده خودداری می کنند.

به گزارش وکلاپرس، براساس اخبار منتشر شده و تایید برخی از مدیران کانون‌های وکلای دادگستری، تاکنون بیش از ۲۴ وکیل دادگستری از ابتدای مهرماه سال جاری بازداشت شده اند. علی رغم بازداشت های گسترده، پیگیری و جدیت مدیران برخی کانون ها و پاسخگویی آنان برای حل مشکلات راهگشا و موثر نبوده است.

بیشتر بخوانید:

نتایج پیگیری کانون وکلای فارس برای بازداشت هشت وکیل دادگستری طی دو روز

براساس اخبار منتشر شده، شاهد بازداشت هشت وکیل دادگستری طی دو روز (۱۰ و ۱۱ آبان ماه) در شهر شیراز بودیم.

تاکنون وکیل نازنین سالاری، وکیل بهار صحرائیان جهرمی، وکیل محمود طراوت روی، وکیل قدسیه قدسبین، وکیل علی رضا زارع، وکیل محمد هادی جعفر پور، وکیل مهدی صفری و وکیل آستاره (مریم) انصاری بازداشت شده اند.

از این جمع قدسیه قدسبین اخیرا با صدور قرار قضایی آزاد شده است

وکیل بهنام اکبری، رییس کانون وکلای دادگستری فارس، روز چهارشنبه گذشته (۱۱ آبان ماه) در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این بازداشت ها، ضمن اظهار بی اطلاعی درمورد مشخصات وکلای بازداشتی اعلام کرد که نائب رییس این کانون درحال بررسی جزئیات بازداشت ها و مشخض شدن تعداد این وکلا است.

روز شنبه نیز نائب رییس کانون وکلای فارس (وکیل محمد جاودانی) در پاسخ به خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین گزارش از پیگیری های صورت گرفته گفت: مدیران این کانون در حال پیگیری موضوع هستند و در انتظار پاسخ دادگستری هستیم.

بیشتر بخوانید:

گزارش عملکرد کارگروه پیگیری آزادی وکلای بازداشتی کانون وکلای مرکز بر عهده هیات مدیره است

هرچند هیأت مدیره جدید کانون وکلای مرکز کارگروه سه نفره ای (متشکل از دکتر بهنام حبیب زاده، وکیل علی صدری خانلو و وکیل ریحانه بهنامی) را برای پیگیری آزادی وکلای بازداشتی در تاریخ ۴ آبان ماه تشکیل داده است، اما هنوز هیچ گزارشی از نتایج پیگیری های این کمیته منتشر نشده است.

وکیل علی صدری خانلو نیز پیشتر در پاسخ به پرسش خبرنگار وکلاپرس گفته بود: ۱۱ آبان ماه جلسه ای برای پیگیری پرونده وکلای بازداشتی در کانون وکلای مرکز تشکیل شده بود. قرار است اعضای این کارگروه به دادسرا مراجعه و با بازپرس مربوطه صحبت کنند.

وی همچنین اعلام کرده بود: برای وکلای بازداشتی که وکیل نگرفته اند از طریق این کارگروه اقدام خواهد شد و برای وکلایی که حودشان وکیل دارند نیز موضوع را از طریق هماهنگی با وکلای خودشان پیگیری خواهیم کرد.

نکته قابل توجه آن که وکیل ریحانه بهنامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما اعلام کرد: این کارگروه نمی تواند به صورت انفرادی و مستقل اطلاعاتی را اعلام کند و باید در انتظار ارائه گزارش توسط هیات مدیره کانون وکلای مرکز باشیم.

به نظر می رسد هدف از نشکیل این کارگروه، تسهیل و تسریع روند آزادی این وکلای بازداشتی بوده است. لذا اگر قرار باشد انتشار گزارش و اطلاعات مجددا به هیات مدیره واگذار شود، فلسفه تشکیل این کارگروه زیر سوال خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا