اخبار

جلد اول کتاب تاریخ شفاهی وکالت منتشر شد

وکلاپرس– جلد اول کتاب تاریخ شفاهی وکالت در ایران به همت سه وکیل دادگستری تهیه و تدوین و توسط نشر ثالث چاپ و منتشر شده است.

به گزارش وکلاپرس جلد اول کتاب « تاریخ شفاهی وکالت در ایران » به همت سه وکیل دادگستری (عباس ایمانی، سعید دهقان و علی صابری) تهیه و تدوین و توسط نشر ثالث چاپ و منتشر شده است.

کلیه کتب حقوقی خود را می‌توانید از کتابفروشی دادبازار تهیه کنید

مصاحبه با ۱۰ پیشکسوت حرفه وکالت در جلد نخست

در جلد اول از این سری کتاب ها، با ۱۰ پیشکسوت وکالت در ایران گفت و گو شده است؛ چهره هایی که در جلد نخست آمده اند، جهانگیر مستوفی، سیدمحمد جندقی کرمانی پور، بتول کیهانی، فریده غیرت، شاپور منوچهری، حسن رستگار، سیدابراهیم ثابت قدم، عبدالصمد خرمشاهی، نورالدین امامی و نعمت احمدی نسب هستند.

لازم به ذکر است جلد دوم کتاب های « تاریخ شفاهی وکالت در ایران » که در مجموعه حقوقی «کافیلا» تهیه و تدوین می شود، اکنون در دست چاپ است و به زودی منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تلاشی برای تدوین تاریخ شفاهی وکالت ایران

بخشی از مقدمه جلد نخست کتاب تاریخ شفاهی وکالت

در بخشی از مقدمه جلد نخست آمده است:

«… به صرافت تدوینِ «تاریخ شفاهی وکالت در ایران» افتاده‌ایم تا از ذهن و دلِ کهنه‌کاران وکالت، نقبی بزنیم به دنیای دهه‌های پیشین وکالت ایرانی؛ تا خوشی‌ها و مصائب کار را بهتر و دقیق‌تر ببینیم و بشناسیم.

لغزندگی عمر، ما را بر آن می‌دارد که تجربه‌های زنده را تشویق به سخن گفتن کنیم. چه، به قول فردوسی: «شکاریم یک‌سر همه پیشِ مرگ…».

شاهدِ مدّعا اینکه، چند روزی بیشتر به مصاحبۀ ما با دو پیشکسوت کم‌ نظیر، زنده یادها «بهمن کشاورز» و «اسماعیل مصباح اسکویی» باقی نمانده بود که «جرس فریاد می‌دارد که بربندید محمل‌ها».

 «تاریخ شفاهی» خوب‌ ترین نوع تجربه‌ اندوزی است. آنچه بشر را از تکرار خطاهای پیشین (در امور فردی و جمعی) باز می‌دارد، نگاه عبرت‌ آمیز به زندگی و تجربه‌ پیشینیان است. اینکه ما تجربه‌های یک «وکیل کهنه‌ کار» را به طور مکتوب داشته باشیم، برای نسل‌هایِ بعدیِ این حرفه، بسیار ارزشمند خواهد بود؛ و می‌ توانیم از این راه، تجربه‌ هایمان را ژرف‌ تر و گسترده‌ تر کرده و خرد جمعی و حرفه‌ ای وکالت را تقویت کنیم…

بیشتر بخوانید:

گفتنی است گروه کافیلا (Coffee Law) که فعالیت خود را از اواخر ۱۳۹۷ آغاز کرد، درصدد انتشار تاریخ شفاهی ایران در قالب کتاب و فیلم برآمد و به تازگی نخستین جلد کتاب منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا