اخبار قوه قضاییهویژه

القاصی مهر رییس دادگستری استان تهران و صالحی دادستان تهران شد

وکلاپرس– حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه علی القاصی مهر را به عنوان رییس دادگستری استان تهران و علی صالحی را به عنوان دادستان تهران منتصب کرد.

به گزارش وکلاپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در احکامی رئیس کل دادگستری تهران و دادستان تهران را تعیین کرد. بر این اساس علی القاصی مهر به عنوان رئیس کل دادگستری تهران و علی صالحی به عنوان دادستان تهران منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل مهم دادگستری استان تهران درباره نحوه تعامل با وکلای دادگستری

علی القاصی مهر که پیش‌تر دادستان تهران بود به سمت مدیرکلی دادگستری استان تهران منصوب شد و پیش از وی عباس جعفری دولت آبادی به مدت ده سال در این سمت قرار داشت.

بیشتر بخوانید: القاصی مهر: نباید اجازه داد ضابطان به وسایل شخصی و حریم خصوصی افراد تعرض کنند

القاصی مهر در سال ۹۸ با درخواست عباس جعفری دولت آبادی و با حکم سیدابراهیم رئیسی (ریاست وقت قوه قضاییه) به عنوان دادستان تهران منصوب شد.

علی القاصی مهر و عباس جعفری دولت آبادی
علی القاصی مهر و عباس جعفری دولت آبادی

سوابق القاصی مهر

علی القاصی مهر متولد لرستان است. او مدرک دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج دریافت کرده است.

القاصی مهر در آبان ماه سال ۱۳۹۰ به عنوان دادستان شیراز منصوب شد که پس از آن در ۱۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۳ به عنوان رئیس دادگستری استان فارس منصوب شد و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ نیز به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد.

با انتصاب القاصی مهر به سمت رئیس کل دادگستری تهران، کرسی دادستانی تهران که پیش از این در اختیار القاصی مهر بود، خالی شد و بدین ترتیب علی صالحی در حکمی از سوی محسنی اژه ای به این سمت منصوب شد.

سوابق علی صالحی؛ دادستان جدید تهران

علی صالحی در سمت دادگستری هرمزگان موفق به کسب رتبه نخست کشوری از نظر شاخصه‌های مختلف ارزیابی مانند کاهش پرونده‌های ورودی و معوق، صدور ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی، رضایتمندی ارباب رجوع و غیره شده بود.

بیشتر بخوانید: ناصر سراج معاون سیاسی رییس قوه قضاییه شد

اژه‌ای اردیهشت ۹۸ در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن تجلیل از زحمات علی صالحی، دادستان شیراز وی را به عنون رئیس کل جدید دادگستری استان هرمزگان معرفی کرد.

 صالحی زاده شهرستان باشت استان کهگیلویه وبویراحمد است که پیش از این دادستان شهرستان مسیری، رئیس دادگستری شهرستان اقلید، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان فارس و دادستانی شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: جماران و ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا