گفت و گوویژه

احتمال آزادی ۵ وکیل شیرازی طی دو روز آینده / جزییات اتهامات وکلای دادگستری در شیراز

وکلاپرس– عضو هیات مدیره کانون وکلای فارس از جزییات اتهامات وکلای بازداشتی در تجمع مقابل کانون در تاریخ سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس، طی دو روز (۱۰ و ۱۱ آبان ماه) هشت وکیل دادگستری در شهر شیراز بازداشت شدند؛ وکیل نازنین سالاری، وکیل بهار صحرائیان جهرمی، وکیل محمود طراوت روی، وکیل قدسیه قدسبین، وکیل علی رضا زارع، وکیل محمد هادی جعفر پور، وکیل مهدی صفری و وکیل آستاره (مریم) انصاری بازداشت شدند که از این جمع قدسیه قدسبین اخیرا با صدور قرار قضایی آزاد شده بود.

روز گذشته نیز (۱۹ آبان‌ماه) وکیل محمدهادی جعفرپور، وکیل مهدی صفری و وکیل علیرضا زارع آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:

اتهام مشترک تمام دوستان، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است

وکیل محمدهادی جعفرپور که روز گذشته با تودیع وثیقه از زندان آزاد شده بود، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درمورد جزیبات اتهامات این وکلا گفت: اتهام مشترک تمام دوستان، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است که بیشتر به تجمع وکلا در تاریخ ۱۱ مهر در کانون وکلا بر می‌گردد.

وی ادامه داد: البته برخی از همکاران حسب مستندات اساسا در آن روز در دادگاه حقوقی جلسه رسیدگی داشته و یا در شهرستان بوده اند. امید است با تحقیقات لازم این امر واضح و مسلم سبب رفع اتهام شود.

او افزود: اتهام دیگر همکاران به فعالیت در اینستاگرام از طریق گذاشتن استوری و… بازمیگردد که در قالب تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شد.

بیشتر بخوانید:

این وکیل دادگستری درمورد اتهام خودش گفت: من نیز علاوه بر این موارد بابت یادداشت های رسانه ای در قالب تحریک و تشویق به تجمع و.. تفهیم اتهام شدم.

جعفرپور در پاسخ به نحوه برخوردهای صورت گرفته با وکلا گفت: فارغ از روند پرونده در ایام بازداشت برخورد مامورین انتظامی نه تنها با وکلا بلکه با سایر متهمین حوادث اخیر برخوردی شایسته و قابل تامل بود.

او در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص میزان وثیقه افزود: وثیقه من و وکیل صفری که اخیرا آزاد شدیم، یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بود و وثیقه وکیل زارع نیز یک میلیارد تومان بود.

تبدیل قرار بازداشت به وثیقه برای برخی وکلای بازداشتی شیراز

او درمورد شرایط سایر وکلای بازداشتی نیز گفت: حسب اطلاع از همکارانی که پیگیر پرونده دوستان هستند، قرار بازداشت همکاران عزیزم محمود طراوت روی، ابراهیم قاعدی، نازنین سالاری، مریم انصاری و بهاره صحراییان فک و به وثیقه تبدیل شده که امیدارم تا شنبه یا یکشنبه این مهم تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا