اخبار بین المللیویژه

اتحادیه بین‌المللی وکلا(IBA) با همکاری دیوان بین‌المللی کیفری(ICC) موت کورت برگزار می‌کند

وکلاپرس ـ اتحادیه بین‌المللی وکلا(IBA) با همکاری دیوان بین‌المللی کیفری(ICC) از ۶ ژوئن شروع به برگزاری دور جدید موت کورت کرده و این رویداد به مدت سه هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش وکلاپرس، اتحادیه بین‌المللی وکلا و دیوان بین‌المللی کیفری مسابقه سالانه موت کورت(: دادگاه تمرینی یا شبیه سازی شده) خود را از روز گذشته و با سخنرانی فاتو بنسودا (دادستان دیوان بین المللی کیفری) آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: فطو بِنسودا، نخستین و تنها زن دادستان در دیوان کیفری بین‌المللی

این رقابت ها با حمایت دو نهاد مذکور  در طول سه هفته و با مدیریت مرکز مطالعات بین المللی حقوقی گروتیوس دانشکده حقوق لیدن برگزار می شود.

در این این رقابت ها تیم هایی از دانشجویان حقوق از دریچه یک پرونده ساختگی به موضوعات اساسی حقوق کیفری بین المللی می پردازند.

در این دوره ۸۰ تیم از سراسر جهان با مجموع ۴۹۷ دادخواست آنلاین به صورت غیرحضوری شرکت کرده و بیش از ۲۴۰ وکیل داوطلب که بسیاری از آنها عضو اتحادیه بین المللی وکلا(IBA) هستند، به قضاوت در این دادگاه های شبیه سازی شده می پردازند.

بیشتر بخوانید: جایزه « وکیل ممتاز جوان » اتحادیه بین المللی وکلا

در مسابقات سال جاری اتحادیه بین المللی وکلا برای ۹ تیم شرکت کننده از بنگلادش، کامبوج، کویت، نپال، پاکستان، سریلانکا، ترکیه و اوگاندا معافیت از پرداخت هزینه های مربوط به شرکت در این رویداد را فراهم کرده است.

به نظر می آید جای طراحی و اجرای چنین برنامه های ترویجی و آموزشی در کانون های وکلای دادگستری در جهت توسعه حقوقی دانشجویان حقوق و کارآموزان وکالت خالی بوده و اسکودا می تواند به نمایندگی از کانون های وکلای دادگستری با بهره گیری از تخصص وکلای فرهیخته دادگستری در سراسر کشور موت کورت هایی را با موضوعاتی از قبیل حق دفاع، استقلال وکیل دادگستری و دیگر موضوعات صنفی و حقوقی برگزار کند.

جزییات بیشتر درباره این رویداد را اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا