اخبار بین المللیویژه

آمریکا در حیرت و خشم از جنایت بی رحمانه پلیس ممفیس

بن کرامپ وکیل حقوق مدنی سرشناس آمریکایی وکالت خانواده قربانی این حادثه را بر عهده گرفته است

وکلاپرس- مرگ یک جوان سیاه‌پوست آمریکایی به علت خشونت پلیس در دو هفته گذشته موجب شکل‌گیری موج جدیدی از اعتراضات در شهر ممفیس ایالت تنسی و دیگر نقاط آمریکا شده است.

به گزارش وکلاپرس تایر نیکولز ۲۹ ساله که یک سیاه‌پوست آمریکایی بود هفتم ژانویه در حین رانندگی توسط ۵ مامور پلیس، که همگی آنها هم سیاه‌پوست‌اند، به اتهام «بد راندن خودرو» متوقف شد و ساعتی بعد بر اثر شدت جراحات راهی بیمارستان شد و سه روز بعد از آن، روز دهم ژانویه بر اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت.

این مرد جوان که یک کودک ۴ ساله هم داشته حالا به تازه‌ترین چهره برای جنبش عدالت نژادی در ایالات متحده تبدیل شده که با قتل جورج فلوید در فوریه سال ۲۰۲۰ توسط پلیس مینیاپولیس شکل گرفته است.

پلیس شهر ممفیس آمریکا، ویدیوهایی را منتشر کرده که نشان می دهد ماموران پلیس، این مرد سیاهپوست را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که این باعث شده او سه روز بعد جان خود را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید:

اگر چه پنج پلیس سیاهپوست اخراج و به قتل او متهم شده‌اند اما انتشار تصاویری از دوربین‌های مدار بسته در هنگام دستگیری و ضرب و شتم تام تایر نیکولز، توسط پلیس نگرانی‌ها از به راه‌افتادن موج تازه‌ای از اعتراضات در این کشور برای حمایت از حقوق سیاه‌پوستان را افزایش داده است.

 ۵ افسر پلیس ممفیس متهم به قتل تایر نیکولز
۵ افسر پلیس ممفیس متهم به قتل تایر نیکولز

پس از انتشار ویدیوهای جدید از لحظه ضرب و شتم نیکولز، عصر جمعه ده‌ها تظاهرکننده در ممفیس در خیابان‌های این شهر راه‌پیمایی کردند. همچین اعتراضات در شهر نیویورک نیز به شکل قابل توجهی مشاهده شد و سخنگوی اداره پلیس این شهر اعلام کرد که سه نفر به دلیل آسیب رساندن به خودروی پلیس در جریان آن اعتراضات در میدان تایمز دستگیر شده‌اند. تظاهرات در شهرهای دیگری از جمله آتلانتا، واشنگتن و ساکرامنتو عمدتا مسالمت آمیز برگزار شده است.

بنجامین لوید کرامپ (Benjamin Lloyd Crump)، وکیل حقوق مدنی، به نمایندگی از خانواده نیکولز، از اداره پلیس خواست تا یکی از واحدهای زیر نظر خود را که بر جنایات خشن خیابانی تمرکز می‌کند، منحل کند. افسرانی که نیکولز را به قتل رساندند عضو این واحد بوده‌اند.

یکی از مهم ترین پرونده های حقوقی کرامپ، وکالت خانواده جورج فلوید بود که قتل وی توسط پلیس شهر مینیاپولیس در سال ۲۰۲۰ منجر به تظاهرات در سراسر آمریکا شد.

به علت شهرت وکیل کرامپ از وی به عنوان “دادستان کل سیاهان آمریکا” یاد می شود و وی یکی از شش وکیل دادگستری در لیست ۱۰۰ چهره تأثیرگذار سال ۲۰۲۱ مجله تایم بوده است.

ویدیوی ضرب و شتم پلیس را در ادامه مشاهده می کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا