اخبار بین المللیویژه

وکیل جورج فلوید خواستار محکومیت قاتل وی به قتل عمد درجه یک شد

وکلاپرس ـ بنیامین کرامپ، وکیل خانواده جورج فلوید، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «سی بی اس نیوز» خواستار محاکمه پلیس قاتل به جرم قتل درجه یک شد.

این وکیل دادگستری که سابقه زیادی در عرصه امور حقوق بشری دارد، گفت: “ما فکر می کنیم که قاتل قتل فلوید را کاملا قصد کرده بود؛ زیرا نه تنها یک دقیقه و دو دقیقه بلکه بیش از هشت دقیقه و تقریباً نه دقیقه زانوی خود را بر روی گردن مقتول نگه داشت؛ آن هم بر روی گردن شخصی دست بسته که برای نفس کشیدن التماس می کند.»

وی در ادامه گفت: مردی که با دستبند بازداشت شده است، هیچ گونه تهدیدی برای وارد کردن صدمه جسمی به حساب نمی آید و اگر در چنین موقعیتی رفتار پلیس با چنین شخصی منجر به مرگ شود، هر دادستانی در آمریکا این رفتار را به عنوان قتل عمد درجه یک تعقیب می کند.

جرج فلوید ، ۴۶ ساله، هفته گذشته در پی برخورد با چهار افسر پلیس در مینیاپولیس کشته شد. یکی از این چهار افسر، به نام «درک شاوین» که وی را دستگیر کرده بود، زانوی خود را به گردن برای بیش از ۷ دقیقه فشار داد که همین امر باعث خفگی مقتول گردید.

روز جمعه ، شاوین دستگیر و به اتهام قتل غیر عمد درجه دوم و قتل عمد درجه سوم تفهیم اتهام شد. سه افسر دیگر درگیر در این ماجرا از نیروی پلیس اخراج شدند، اما به هیچ جرمی متهم نشدند.

منبع: CBSnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا