اخبار اسکودا

بیانیه اسکودا در حمایت از حقوق اساسی مردم خوزستان در بحران آبی این استان

وکلاپرس- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پیرامون فاجعه زیست محیطی خوزستان در بیانیه ای آمادگی خود را از پیگیری مطالبات به حق مردم خوزستان اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس، در پی بحران کم آبی و فاجعه زیست محیطی رخ داده در خوزستان و مناطق جنوبی کشور اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران با صدور بیانیه ای بحران اخیر را ناشی از سوء مدیریت ها دانست و  برای پیگیری مطالبات به حق مردم خوزستان به وکالت از اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام آمادگی کرد.

متن کامل بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در حمایت از مزدم خوزستان به شرح زیر است:

بیانیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

در روزهایی که دشمنان خارجی با تمام نیرو می پوشند مردم کشور عزیزمان ایران را در مقابل تحریم و تهدید به زانو درآورد متاسفانه آثار سوء مدیریت در عرصه‌های زیست‌محیطی استان خوزستان را دچار التهاب و تنش کرده است.

بررسی تاریخی گویای آن است که بعضی از صاحب نظران و کارشناسان اقتصاد و محیط زیست در سالیان گذشته وقوع چنین بحرانی را گوشزد کرده اما با این وجود مدیران کلان کشور به تحذیر ها وقعی ننهاده اند.

اکنون هرچند اصلاح آن که در بازه ای بلند رخ داده دشوار به نظر می‌رسد اما انجام تدریجی آن ناممکن نیست و همه نهادها سازمان‌ها و ارگان‌های کشور باید به قدر وسع خود برای جبران مافات و اصلاح امور بکوشند .

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران نیز در راستای رسالت حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی خود ناظر بر دفاع از حقوق عامه مردم شریف و آزاده و بردبار خوزستان اعلام می‌کند که حق ایشان را برای برخورداری عادلانه از منابع طبیعی توسعه پایدار و آمایش سرزمینی پاس می‌دارد و آماده است تا با بهره‌گیری از ظرفیت مصلح در اصل ۱۵۶ قانون اساسی و سایر قوانین جاری کشور مطالبات به حق ایشان را به وکالت از اشخاص حقیقی و حقوقی پیگیری نماید.

راه مردم خوزستان از راه ویرانگر و دشمنان جداست و هنوز آوای آزادی خرمشهر شان به مثابه نمادی از مقاومت رشادت و پیکار با ستم در جان ایران میپیچد.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

پیرامون بحران کم آبی خوزستان بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا