گفت و گو

آخرین وضعیت پیگیری پرونده کیان پیرفلک از زبان وکیل داوود شاه ولی

وکلاپرس- وکیل خانواده مرحوم کیان پیرفلک درمورد آخرین وضعیت پیگیری های این خانواده گفت: شکایت ما به تازگی ثبت شده است و پرونده در شعبه دوم بازپرسی ایذه قرار دارد.

به گزارش وکلاپرس، کیان پیرفلک کودک ۹ ساله ساکن ایذه در خوزستان بود که ۲۵ آبان ۱۴۰۱، در جریان حوادث اخیر در حالی‌که با والدین و برادر خردسالش در خودرو در راه بازگشت به خانه بودند، هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 انتشار دیدگاه مصاحبه شونده به معنای تأیید محتوا از سوی وکلاپرس نیست

جزئیات مرگ مرحوم کیان پیرفلک

وکیل داوود شاه ولی ، وکیل خانواده مرحوم کیان پیرفلک، درخصوص جزئیات مرگ مرحوم کیان پیرفلک به وکلاپرس گفت: ۱۵ آبان ماه امسال مرحوم کیان پیرفلک همراه با خانواده از یکی از روستاهای حومه شهرستان ایذه عازم منزل بود. خانواده از محلی که مقر و کانون تجمع نیروهای نظامی و امنیتی بوده است، قصد گذر داشت و نیروهای امنیتی مانع ادامه مسیر آنها می شوند و خانواده پیرفلک را به مسیر دیگری هدایت می کنند.

وی مدعی شد: خانواده کیان از این موضوع تبعیت می کنند اما گروهی از نیروها که در جلوتر توقف داشتند اجازه حرکت و عبور به این خانواده ندادند و دستور برگشت دادند. به عبارت دیگر عدم هماهنگی نیروها سبب شد موقع بازگشت خانواده، اتومبیل در یکی از چهارراه های اصلی ایذه، به رگبار بسته شود و یک طرف ماشین به صورت کامل مورد اصابت حدود ۲۰ گلوله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

وکیل خانواده مرحوم کیان پیرفلک افزود: کیان پیرفلک در دم جان سپرد. پدرش مورد اصابت گلوله جنگی قرار گفت و وضعیت وی به گونه ای است که چندنفر باید برای انجام امور شخصی او وقت بگذارند.

حانواده پیرفلک درخصوص طرح شکایت مردد بودند

شاه ولی درخصوص چرایی تاخیر در طرح شکایت توسط خانواده گفت: از زمان وقوع حادثه تاکنون، حانواده پیرفلک درخصوص طرح دعوی مردد بودند؛ چرا که خودشان از واقعیت ماجرا مطلع بودند و امیدی به دادخواهی نداشتند. تا اینکه متوجه شدیم اخیرا درگیری مسلحانه ای در حومه ایذه رخ داده و منتهی به مجروح و کشته شدن دو طرف واقعه شده است.

این وکیل دادگستری مدعی شد: اراده ای وجود دارد که قتل مرحوم کیان پیرفلک به یکی از دستگیرشدگان آن درگیری منتسب شود. من به عنوان یک وکیل به خانواده مرحوم اعلام کردم که نه مانع طرح شکایت آنان می شوم و نه آنها را به نتیجه پیگیری امیدوار میکنم.

دو اثر مهم در طرح شکایت توسط خانواده پیرفلک

شاه ولی با اشاره به وجود دو اثر مهم در طرح شکایت توسط این خانواده گفت: نخست اینکه اظهارات خانواده در مقام شاکی به سرنوشت آن شخص دستگیر شده کمک می کند و دوم آن که اظهارات خانواده، شهود و مراحل تحقیقات به عنوان یک پرونده کیفری حقوقی ثبت و ضبط می شود.

این وکیل دادگستری مدعی شد: علی رغم عدم طرح شکایت توسط خانواده مرحوم، مقام تحقیق و تعقیب نیز از باب جنبه عمومی جرم اقدامی نکرده است.

وجود ۶ یا ۷ دوربین مداربسته در محل وقوع حادثه مرگ کیان پیرفلک

این وکیل دادگستری درباره ادله اثبات ادعای خانواده کیان پیر فلک گفت: مرحوم در جایی مورد اصابت گلوله قرار گرفت که تحت پوشش ۶ یا ۷ دوربین مداربسته با دید واضح (متعلق به فروشگاه های زنجیره ای، اداره هلال احمر و راهنمایی و رانندگی) بوده است. متاسفانه روز بعد از حادثه مبادرت به جمع آوری هارد این دوربین ها شده است.

شاه ولی درمورد آخرین پیگیری های صورت گرفته گفت: شکایت ما به تازگی ثبت شده است و پرونده در شعبه دوم بازپرسی ایذه قرار دارد. مرحوم کیان پیرفلک طفلی بود که عنوان اتهامی نسبت به وی مطرح نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا