گفت و گوویژه

آخرین وضعیت پیگیری پرونده جعل پروانه وکالت در کانون وکلای البرز

وکلاپرس- نایب رییس سابق کانون وکلای البرز ضمن تشریح آخرین وضعیت پیگیری پرونده جعل پروانه وکالت در این کانون، گفت: جنبه کیفری پرونده به دادسرای عمومی اعلام شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش وکلاپرس، بهمن ماه ۱۴۰۰ اخباری مبنی بر صدور یک فقره پروانه وکالت مجعول در کانون وکلای دادگستری البرز منتشر شد. مدیران کانون وکلای البرز ضمن تایید صحت موضوع جعل پروانه وکالت در این کانون از رسیدگی پرونده خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید:

جنبه کیفری پرونده در دادسرای عمومی در حال رسیدگی است

دکتر آیت اله پرویزی فرد، نایب رییس سابق کانون وکلای دادگستری البرز، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار وکلاپرس به تشریح آخرین وضعیت رسیدگی پرداخت و گفت: دادسرای انتظامی تحقیقات مفصلی در پی کشف پروانه مجعول وکالت انجام داد و درنهایت گزارش مفصلی از سوی دادستان انتظامی به هیات مدیره ارائه شد.

وی ادامه داد: براساس این گزارش، اعلام شد موضوع علاوه بر اینکه واجد عنوان تخلف انتظامی است، جنبه مجرمانه نیز داشته و چند نفر در این قضیه دخیل بوده‌‍اند. بر همین اساس پرونده به مراجع قضایی منعکس شد و جنبه کیفری آن در دادسرای عمومی در حال رسیدگی است. طی شرحی نیز از هیات مدیره جدید تقاضا شد تا با جدیت و مسولانه تمامی مستندات مربوطه ارائه و نسبت به پیگیری پرونده با جدیت اقدام گردد.

بیشتر بخوانید:

این مدیر سابق کانون وکلای البرز افزود: معتقدیم تحقیقات مرجع انتظامی باید به اطلاع دادسرای عمومی برسد تا در جریان جوانب مختلف موضوع قرار بگیرند و تمامی رفتارهایی که جنبه مجرمانه داشته به مرجع قضایی منعکس شود تا ابعاد گوناگون قضیه روشن شود و به همه جرایم احتمالی رسیدگی شود و نهایتا نتیجه باید به اطلاع همکاران و آحاد جامعه برسد تا خود انتظامی کانون های وکلا و سلامت نفس مجموعه انتظامی به خوبی اثبات گردد.

جعل پروانه وکالت مربوط به هیات مدیره دوره پنجم بوده است

وی با اشاره به افزایش حساسیت ها گفت: این مسئله از سمت مراجع انتظامی کانون نیز در حال پیگیری است و وکیل و عضو هیات مدیره متخلف نیز حسب مورد باید در دادسرای کل کشور و دادسرای انتظامی حاضر شوند و هیات مدیره ششم کانون البرز وظیفه پیگیری جدی جنبه های انتظامی را به عهده داشته و برای تنویر افکار عمومی باید پاسخگو باشد چرا که هرگونه کوتاهی در برخورد با تخلفاتی از این دست علاوه بر لطمه به حیثیت جامعه وکالت، می تواند موجد مسئولیت های کیفری و انتظامی برای مدیران باشد.

پرویزی فرد در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه تخلف در کدام دوره هیات مدیره رخ داده است گفت: عمده تخلف صورت گرفته در خصوص یک مورد جعل و یک مورد شروع به جعل که با دخالت به موقع ناکام ماند، مربوط به هیات مدیره دوره پنجم بوده است که توسط خود هیات مدیره کشف و گزارش آن نیز ارائه شد.

وی در پاسخ به تعداد تخلفات صورت گرفته گفت: یک مورد جعل پروانه انجام شده است که کشف و ضبط شد و یک مورد قصد انجام تخلف وجود داشته که قبل از حصول نتیجه متوقف شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا