گفت و گو

نگاهی به وضعیت پرونده مهسا امینی ۷ ماه پس از وقوع حادثه از زبان وکیل صالح نیکبخت

وکلاپرس- وکیل صالح نیکبخت درخصوص آخرین وضعیت پرونده مهسا امینی مدعی شد: همچنان به درخواست ما مبنی بر رسیدگی هیات جدید پزشکی با حضور پزشکان معتمد موکل توجهی نشده است.

به گزارش وکلاپرس، مهسا امینی روز ۲۳ شهریورماه در ایستگاه مترو حقانی توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران بازداشت شد و پس از انتقال به کلانتری خیابان وزرا به علت از بین رفتن علایم حیاتی‌ به بیمارستان کسری منتقل شد و درنهایت دو روز بعد جان باخت.

بازپرس ویژه قتل به هیچ یک از درخواست های من یا خانواده مهسا پاسخ نداده است

صالح نیکبخت، وکیل پرونده مهسا امینی، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس ضمن تشریح آخرین وضعیت این پرونده ادعا کرد: متاسفانه بازپرس ویژه قتل تاکنون به هیچ یک از درخواست های من یا خانواده مهسا پاسخ نداده است.

وی ادامه داد: معتقدیم دادسرای جنایی در این پرونده کم کاری کرده است و به خواسته های ما توجهی نمی کند. از روز نخست که قرار شد وکالت پرونده را بر عهده بگیریم با رییس دادسرای جنایی صحبت و تاکید کردیم حضور پزشکان متخصص معتمد ما در جلسات پزشکی قانونی و اطلاع ما از مسئله الزامی و ضروری است.

نیکبخت بیان کرد: علی رغم اینکه ما از ابتدا اعلام کردیم حتی اگر نظر پزشکان کارشناس معتمد ما خلاف نظر ما باشد آن را می پذیریم اما نظریه پزشکی قانونی بدون حضور پزشکان معتمد ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

تحقیقات بدون حضور ما صورت گرفت

وکیل پرونده مهسا امینی با تاکید بر اینکه داخل ون گشت ارشاد، ۴ مامور و یک راننده حضور داشته اند، افزود: باتوجه به اقرار پلیس مبنی بر وجود دوربین روی لباس او، باید تاکنون فیلم دوربین ها به ما نشان داده میشد اما این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر عنوان کرده بودیم که تحقیق از مامورین داخل ون بایستی با حضور ما صورت بگیرد اما به این خواسته نیز توجهی نشد. تحقیقات بدون حضور ما صورت گرفت و مامورین آزاد بودند. علاوه بر این درخواست تحقیق از شهروندان داخل ون در حضور وکلا و اولیای دم را نیز داشتیم که میسر نشد.

نظریه پزشکی قانونی مبنی بر عدم ورود ضربه به سر مهسا به ما داده نشد

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه تاکنون رونوشتی از نظریه پزشکی قانونی مبنی بر عدم ورود ضربه به سر مهسا به ما داده نشده است، اظهار کرد: متاسفانه فیلم کامل داخل کلانتری تا زمانی که مهسا از حال رفت هم به ما نشان داده نشده است.

پرونده در مرحله بازپرسی ویژه قتل باقی مانده است

وی در پایان مدعی شد: همچنان به درخواست های مکرر ما از بازپرس ویژه و اعتراض به نظریه هیات پزشکی قبلی و درخواست رسیدگی توسط هیات جدید با حضور پزشکان معتمد ما توجهی نشده است و پرونده در مرحله بازپرسی ویژه قتل باقی مانده است.

او ضمن ارزیابی روند رسیدگی به این پرونده گفت: از آنجا که تحقیقات دادسرای جنایی و بازپرسی سراسر بدون حضور خانواده مرحوم و وکلا بوده است، خلاف مقررات آیین دادرسی کیفری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا