گفت و گوویژه

جلسه هیأت مدیره کانون وکلای هرمزگان هنوز تشکیل نشده است

آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای هرمزگان از زبان عضو هیأت نظارت بر انتخابات این کانون

وکلاپرس- عضو هیأت نظارت بر انتخابات اولین دوره هیات مدیره کانون وکلای هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت تشکیل این کانون گفت: کار هیأت نظارت تمام شده است و مسئله انصراف منتخبین در قانون مسکوت است.

وکیل فرهاد بومه در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای هرمزگان گفت: جلسه هیأت مدیره هنوز تشکیل نشده است و مشخص نیست چه زمانی تشکیل خواهد شد. وضعیت مبهم است.

بیشتر بخوانید:

تشکیل هیأت مدیره از صلاحیت هیأت نظارت بر انتخابات خارج است

عضو هیأت نظارت بر اولین دوره هیات مدیره کانون وکلای هرمزگان با تاکید بر اینکه کار هیأت نظارت پایان یافته است، اظهار کرد: با اعلام و تایید نتیجه انتخابات، عملا کار هیأت نظارت تمام شده است و انصراف و استعفای منتخبین موضوع مجزایی است که به هیأت نظارت ارتباطی ندارد.

وکیل بومه افزود: باتوجه به اینکه در حال حاضر موضوع از صلاحیت هیأت نظارت خارج شده است، نمی توانیم در خصوص تشکیل هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان ورود کنیم. متاسفانه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در خصوص انصراف منتخبین مسکوت است و چنین وضعیتی را پیش بینی نکرده است.

بومه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا راهکاری برای حل مسئله اتخاذ شده است یا خیر، گفت: تا جایی که اطلاع دارم، در این مورد راهکاری طرح نشده است.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد هنوز این پرسش مطرح است که با انصراف و استعفای ۱۵ نفر از ۱۸ نامزد و منتخب انتخابات هیات مدیره کانون وکلای هرمزگان، شروع به کار این کانون به چه مرحله ای خواهد رسید؟ پرسشی که به نظر می‌آید باید مدیران کانون وکلای مرکز پاسخ آن را بدهند.

نگاهی به جریان انتخابات دی ماه کانون وکلای هرمزگان

بر اساس آگهی منتشر شده در روزنامه اطلاعات، تاریخ دقیق برگزاری انتخابات کانون وکلای هرمزگان، ۲۳ دی ماه سال جاری اعلام و در همین تاریخ برگزار شد. نتایج اولیه انتخابات سه روز پس از برگزاری انتخابات نه از سوی هیأت نظارت بر این انتخابات، بلکه توسط روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شد.

پس از شروع فرآیند برگزاری انتخابات، ۱۰ نامزد و ۵ منتخب این انتخابات نسبت به بروز تخلفات واقع شده در انتخابات اعتراض کردند و محسن مرشدی نودژ، اسمعیل غنی پور و سه عضو علی البدل این کانون (ایوب زینلی، محمودرضا حیدری پوری و سیروس حیدری) انصراف خود را از عضویت در هیأت مدیره کانون در شرف تأسیس هرمزگان اعلام کردند.

درنهایت ۳بهمن ماه علی رغم انصراف و استعفای ۱۵ نفر از ۱۸ نامزد و منتخب انتخابات هیات مدیره کانون وکلای هرمزگان، هیئت نظارت بر انتخابات صحت این انتخابات را تأیید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا