اخبار کانون هاویژه

جدیدترین اخبار درباره آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی

وکلاپرس- وکیل حسن زاده، نایب رییس کانون وکلای خراسان، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی و تلاش های کانون وکلا و دستگاه قضایی در این زمینه توضیح داد.

به گزارش وکلاپرس، اگرچه آبان ماه سال گذشته، معاون حقوقی قوه قضاییه از موافقت رییس قوه ‌قضاییه با تشکیل ۴ کانون وکلای مستقل در ۴ استان‌‌ خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان خبر داده بود، لیکن تا کنون خبری از سوی قوه قضاییه مبنی بر جداسازی و تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی اطلاع رسانی نشده است.

بیشتر بخوانید: توضیحات معاون حقوقی قوه قضاییه درخصوص تشکیل ۴ کانون وکلای مستقل در ۴ استان‌‌ خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان

این در حالی است که اولین انتخابات کانون وکلای خراسان شمالی روز پنجشنبه هفته جاری(۳ تیر ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

به همین سبب خبرنگار وکلاپرس پیگیر آخرین وضعیت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی از وکیل حسن حسن زاده(نایب رییس کانون وکلای خراسان) شده و از وی سؤالات کوتاهی را در این زمینه پرسیده است که در ادامه آن را می خوانید:

متولی و تصمیم گیرنده جهت تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی چه کسی است؟

 وکیل حسن زاده: اگر قرار بر تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی باشد، اقدامات اولیه بایستی از طریق وزارت دادگستری و معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: ۶۰ و ۵۰ نفر؛ ظرفیت جذب کارآموز وکالت در خراسان شمالی و جنوبی برای آزمون وکالت ۱۴۰۰

 وزارت دادگستری و قوه قضاییه پیگیر تشکیل این کانون بودند و تشکیل کانون خراسان جنوبی براساس تصمیم معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه بوده است. در حال حاضر نیز رییس کل دادگستری خراسان جنوبی پیگیر این موضوع است.

کانون وکلای خراسان در این زمینه چه همکاری با دادگستری و قوه قضاییه داشته است؟

وکیل حسن زاده: پیرو آخرین مکاتبه ای که دی ماه سال گذشته با کانون وکلای دادگستری خراسان شده بود، ما آخرین اقدامات صورت گرفته را شرح دادیم و اعلام کردیم تشکیل کانون وکلای دادگستری مستقل برای خراسان جنوبی بایستی از طریق معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه صورت گیرد. لازم به ذکر است در تیرماه سال ۱۳۹۹ لیست وکلای مستقر در استان خراسان جنوبی را -که بیش از ۶۰ نفر هستند- تحویل دادیم.

بیشتر بخوانید: ۳۰ تا ۴۰ درصد از وکلای کانون وکلای خراسان بیکار هستند

نایب رییس هیأت مدیره کانون وکلای خراسان افزود: هر زمان مقدمات تشکیل این کانون فراهم شد، ما برای تشکیل هیأت نظارت و مقدمات تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی اقدام خواهیم کرد.

زمان تقریبی تشکیل کانون وکلای خراسان جنوبی کی خواهد بود؟

وکیل حسن زاده: باتوجه به اینکه هنوز اقدامات اولیه صورت نگرفته است، قطعا تا آبان ماه که آزمون وکالت ۱۴۰۰ برگزار می شود، این کانون تشکیل نخواهد شد؛ زیرا تا تشکیل هیأت نظارت، فراخوان ثبت نام، ارسال اسامی برای احراز صلاحیت ها، برگزاری انتخابات و… زمان بیشتری نیاز است. شاید تا آخر سال این کانون تشکیل شود و شاید به سال آینده موکول شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا