اخبارویژه

کانون‌های وکلا موظف به معرفی وکیل معاضدتی برای گزارشگران فساد هستند

وکلاپرس- براساس قانون تازه تصویب حمایت از گزارشگران فساد، کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه موظف به حمایت از گزارشگران فساد هستند.

به گزارش وکلاپرس، قانون حمایت از گزارشگران فساد، مشتمل بر ۱۷ ماده و ۲۰ تبصره پس از تصویب در جلسه علنی روز ۱۴ آذرماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی، در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۲ به تأیید شورای نگهبان رسید.

بر اساس ماده ۶ این قانون، کانون های وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه از طریق تعیین وکیل معاضدتی و یا مشاور موظف به حمایت از گزارشگران فساد شده اند.

بیشتر بخوانید:

ماده ۶ قانون حمایت از گزارشگران فساد:

ماده ۶- حمایت از گزارشگر و اشخاص وابسته شامل موارد زیر است:

۱- تعیین وکیل معاضدتی (موضوع ماده (۲۳) قانون وکالت مصوب ۲۵/۱۱/۱۳۱۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی) در پرونده‌های ناشی از گزارشگری

تبصره- مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه و کانون‌های وکلای دادگستری، مکلفند خدمات موضوع این بند را حسب مورد از طریق معرفی و تعیین وکیل یا مشاور به گزارشگر ارائه دهند.

۲- هرگونه حمایتی که مقام قضایی برای حفظ امنیت جانی یا مالی یا شغلی لازم تشخیص دهد.

تبصره ۱- حداکثر مدت اعمال حمایت مندرج در بند (۲) این ماده، شش ماه است و تمدید این مدت منوط به درخواست مجدد گزارشگر یا نهاد پذیرنده و موافقت مقام قضایی است.

تبصره ۲- شخص حقوقی و کارکنان یا اعضائی که از سوی شخص حقوقی معرفی می‌شوند، حسب مورد می‌توانند مشمول حمایت‌های این ماده قرار گیرند.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی از جزییات این قانون به لینک زیر مراجعه کنید:

قانون حمایت از گزارشگران فساد

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا