اخبار کانون هاویژه

شفافیت در کانون وکلای آذربایجان شرقی ؛ انتشار گزارش جلسات هیأت مدیره

وکلاپرس _ کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با انتشار مصوبات بیست و ششمین جلسه هیأت مدیره این نهاد، وعده داده است زین پس گزارشی از جلسات و مصوبات مدیران این نهاد را منتشر خواهد کرد.

به گزارش وکلاپرس، مدیران کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی پس از انتشار گزارش جلسه بیست و ششم هیأت مدیره دوره بیست و چهارم این کانون، وعده داده‌اند در آینده نیز گزارشی از جلسات و مصوبات هیأت مدیره منتشر می کند.

علاوه بر این، وکیل دادگستری احمد یوسف زاده، نائب رئیس این کانون در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرده است زین پس این کانون هر سه ماه بیلان فصلی منتشر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

علیرغم الزام‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و ضرورت شفاف سازی عملکرد، تعداد کانون‌های وکلایی که گزارش جلسات هیأت مدیره خود را منتشر می‌کنند به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد.

کانون وکلای مرکز نیز که سال‌های گذشته گزارش‌های مختصر و مفصلی از جلسات هیأت مدیره منتشر می‌کرد در دوره جدید این روند را متوقف کرده است.

متن صورت جلسه اخیر هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی

گزارش و تصمیمات جلسه بیست و ششم هیأت مدیره دوره بیست و چهارم کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۱ به شرح زیر است:

در ابتدای جلسه مذکور که با حضور تمامی اعضای هیئت مدیره کانون برگزار گردید، ریاست محترم کانون در خصوص نحوه سفر به شهر ازمیر ترکیه و حضور در همایش بزرگداشت روز وکیل توسط کانون وکلای ازمیر و نحوه گسترش همکاری ها میان دو کانون گزارشی به هیئت مدیره ارائه دادند.

در ادامه جلسه، ریاست محترم کمیسیون مالیاتی کانون که با دعوت قبلی در جلسه حضور داشتند، پیرامون وضعیت پرونده‌ های مالیاتی کانون در اداره دارایی و تمهید مقدمات مربوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۲ توضیحاتی را ارائه دادند.

خلاصه مصوبات:

مصوبه اول:

نظر به اینکه اقدام مطابق ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم یکی از تکالیف قانونی هیأت مدیره کانون محسوب می‌شود و با عنایت به اینکه تعدادی از وکلای همکار با اخذ تعهد به ارائه مفاصاحساب مالیاتی، موفق به تمدید پروانه وکالت خود شده‌اند، به اتفاق آراء مصوب گردید به این دسته از همکاران کتباً اعلام گردد حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت ماه نسبت به ارائه مفاصاحساب مالیاتی به کانون اقدام نمایند. در غیر این صورت به منظور جلوگیری از آثار منفی قانونی مصرح در ماده ۱۸۶، CMS آنان غیر فعال خواهد شد.

مصوبه دوم:

به منظور تدوین آئین‌نامه مالی و معاملاتی در جهت نظم و نسق بیشتر در گردش مالی کانون، سه نفر از همکاران، جنابان آقایان ناصر امامی‌فرد، دکتر احمد یوسف‌زاده و داود علی‌محمدی به اتفاق آراء انتخاب شدند تا با استفاده از دیدگاه ها و همکاران صاحب نظر در این زمینه از جمله اعضای کمیسیون مالیاتی، حداکثر ظرف ۱۵ روز نسبت به تدوین آئین‌نامه مدنظر اقدام و پیش نویس تهیه شده را جهت تصویب به هیأت مدیره ارائه نمایند.

مصوبه سوم:

مقرر گردید از طریق کمیسیون امور مالیاتی، شرکت‌های واجد صلاحیت حسابرسی موضوع ماده ۲۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم شناسایی و جهت انتخاب حسابرس قانونی برای کانون به هیأت مدیره معرفی گردد.

مصوبه چهارم:

پیرو گزارش کمیسیون محترم کارآموزی و اختبار کانون و با توجه به اقدامات در جریان درخصوص اصلاح ماده ۵۴ آئین‌نامه بر اساس تصمیم شورای اجرایی اتحادیه و نظر به وجود احتمال بسیار زیاد بر ادغام مرحله دوم و سوم از مراحل کارآموزی و ضرورت تعیین شهر محل اشتغال پس از اتمام دوره کارآموزی، هیأت مدیره به اتفاق آرا ظرفیت های تعیین شده برای هر شهر را طبق جدول ارائه شده تصویب و مقرر گردید نسبت به تعیین شهر توسط کمیسیون کارآموزی با دعوت از کارآموزان اقدام مقتضی صورت پذیرد.

مصوبه پنجم:

با توجه به پذیرش اعتراض ۵ نفر از متقاضیان ورودی ۱۴۰۲ در دادگاه عالی انتظامی قضات که در جلسه ۱۴/۱۰/۱۴۰۲ هیأت مدیره، ثبت نام آنان به عنوان کارآموز کان‌لم‌یکن اعلام شده بود، هیأت مدیره به اتفاق آرا ضمن عدول از تصمیم مزبور، شروع به کارآموزی آنان را هم‌پوشان با بقیه کارآموزان مورد تأیید قرار داد.

سایر مصوبات:

  • با تودیع پروانه وکالت احدی از همکاران به شرح درخواست انجامی به اتفاق آراء موافقت بعمل آمد.
  • با درخواست دو نفر از کارآموزان ورودی مبنی بر تغییر وکیل سرپرست به اتفاق آراء موافقت به عمل آمد.
  • انصراف از کارآموزی آقای مجتبی خدایی برازین به اتفاق آراء مورد موافقت قرار گرفت. بدیهی است پذیرش وی در آزمون ورودی کان‌لم‌یکن و پرونده از جریان اقدام خارج خواهد شد.

حاضرین: حسن فرهودی‌نیا، احمد یوسف‌زاده، حسین عبداله‌پور اقدم شربیانی، اکبر رضاپور فرد، صالح مولاخواه اصل

منبع: روابط عمومی کانون وکلای آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا