اخبار

انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلا به منظور اخذ وکیل رایگان برای کارگران اخراجی

وکلاپرس- رئیس کانون شورای هماهنگی کار استان گلستان از تصمیم این نهاد برای انعقاد تفاهم نامه ای با کانون وکلا به منظور حمایت حقوقی از کارگران و امکان اخذ وکیل رایگان برای کارگران اخراجی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایلنا، روح الله تجری رئیس کانون شورای هماهنگی کار استان گلستان در دیدار با مدیر کل دادگستری گلستان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت و آمار کارگران این استان، خواستار حمایت نهاد ها و مسئولین از کارگران شد.

هنوز کارگرانی هستند که آگاهی از قانون کار ندارند

تجری اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند. ۳۵۰  تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که ۷۷ درصد این تشکل ها کارگری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز کارگرانی هستند که آگاهی از قانون کار ندارند و در بعضی از موارد کارفرمایان سواستفاده می کنند و کارگر را اخراج می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح کرد: هرچه آگاهی جامعه کارگری بالا برود قطعا دغدغه‌ها و دردسرهای کمتری را در استان شاهد خواهیم بود. دولت به عنوان متولی اجرای قانون کارگران اجتماعی باید نظارت بیشتری در حسن اجرای قانون داشته باشد‌.

 انعقاد تفاهمنامه با کانون وکلا به منظور اخذ وکیل رایگان برای کارگران اخراجی

تجری یادآور شد: کارگران مشکلات معیشتی دارند و اگر کارفرما کارگر را اخراج کند این فرد حتی پولی ندارد وکیل بگیرد. قرار است تفاهم نامه ای بین کانون شوراها و دادگستری و کانون وکلا انجام شود که برای کارگران اخراجی وکیل رایگان گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگران کارخانه ها، سربازان جنگ‌ اقتصادی هستند و مسئولین باید از آنها حمایت کنند. امیدواریم دولت سیزدهم با برنامه ریزی های دقیق و ایجاد اشتغال پایدار، شرایط را برای کارگران فراهم کند.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا