اخبارویژه

تمدید ۱۰ روزه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

وکلاپرس– در جلسه شب گذشته وزارت امور اقتصاد و دارایی که با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی و هیات رئیسه اتاق اصناف برگزار شد، مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی و استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ به مدت ده روز دیگر تمدید شد.

به گزارش وکلاپرس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافق سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف ایران خبر داد و اعلام کرد سازمان امور مالیاتی به مودیان صنفی مهلت ۱۰ روزه برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی داده است.

بر این اساس مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی که تا ۳۱ خرداد ماه مهلت داشت تا ۱۰ تیر ماه ادامه خواهد یافت و این درحالی است که  تاکنون مذاکرات مدیران نهاد وکالت با سازمان امور مالیاتی بی نتیجه بوده و توافقی در این خصوص حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید:

مقرر شد مهلت ۱۰ روزه ای برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی داده شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و دارایی، هیات رییسه اتاق اصناف و رییس سازمان مالیاتی برای بررسی مشکلات مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۱۴۰۲ گفت: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد ودارایی برگزار شد و با توجه به اینکه در سامانه مربوط به اظهارنامه‌های نامه مالیاتی اصناف و بازاریان به دلیل حجم بار و موارد دیگر وقفه وجود داشته است و خدمات کامل به مودیان صنفی ارائه نمی شود به همین جهت مقرر شد مهلت ۱۰ روز ه ای با توجه به شرایط پیش آمده برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی داده شود که مودیان صنفی بتواند با دقت بیشتر و با تراکم کمتری در ساعات و روزهای پایانی برگه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تشکیل کارگروه منتخب با حضور نماینده کمیسیون اقتصادی، سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران در استان ها از دیگر مصوبات نشست بود که با تشکیل این کارگروه مواردی که مورد اختلاف هست به صورت موردی بررسی و به آن رسیدگی شود تا حقی از کسی ضایع نشود‌.

اصلاح ضرایب مالیاتی برای مودیان صنفی

پورابراهیمی افزود: همچنین مقرر شد جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی و سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران برای اصلاح ضرایب مالیاتی تشکیل شود تا  با نظر سازمان امور مالیاتی مواردی که قابل اصلاح است مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

گفتنی است این نشست با هدف رایزنی پیرامون رفع مشکلات موجود در خصوص نحوه محاسبه و صدور اظهار نامه مالیاتی مودیان صنفی برگزار شد.

منبع: خانه ملت

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام من‌یک‌معلول از کارافتاده هستم و تحت پوشش‌ ومستمری بگیر بهزیستی، وام ازدواج دختر ، شیر بها و وام ازدواج پسرم رو در کارت خانه مغازه کشیدم و به حساب خودم جهت تهیه جهزیه واریز کردم و یک وام به مبلغ صد ملیون از بهزیستی گرفتم ، برایم با این وضعیت که کارگاه تولید لباس به صورت سردوزی دارم و چند کارگر بی سرپرست هیجده ملیون ششصد هزار تومان مالیات آمد، آقای ریسی داری چکار میکنی خونه ما رو خدا خراب کرده معلول کرده تو خواهشن وایران نکن ، روز قیامتی هم هست ، به هر جا میرم میگن ماده ۱۰۰ است برو واریز کن ، دمت گرم حامی محرمان ….. یاور امینی …

  2. ۱۵ میلیون تومان درآمد سالانه ۹۹ بوده بابت ۱۰۰۰ متر نظارت ساختمان.. اشتباهی اظهارنامه مالیاتی صفر رد کردم…حالا ۴/۲۰۰ جریمه هم کردن منو .. زورش به پولدارا نمیرسه یقه مارو میگیرد…….مهندس ناظر ساختمان هستم…اگه برای بورکینافاسو درس میخوندم عزت احترام م بیشتر بود تا اینکه مستقیم پول زور بگیرن ازم تحت عنوان جریمه مالیاتی نه ماشین نه خونه نه باغ نه زمین نه هیچی ندارم . اصلأ پرونده کسی که مشمول مالیات نیست نباید بررسی بشه یا اگه خطایی داره اظهارنامه مالیاتی شون خود اداره باید برطرف کنه ..نه اینکه همه رو سی در صد جریمه کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا