اخبار

وکیل روزنامه اعتماد :‌ مدیر مسئول روزنامه از سوی هیأت منصفه دادگاه مطبوعات تبرئه شد

وکلاپرس– محمد جلیلیان وکیل روزنامه اعتماد از از تبرئه روزنامه اعتماد و بهروز بهزادی به عنوان مدیرمسوول این روزنامه خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، محمد جلیلیان وکیل مدافع روزنامه اعتماد و بهروز بهزادی مدیر مسئول این روزنامه با بیان جزئیاتی از جلسه دادگاه که روز ۲۶ تیر ماه برگزار شد، از پذیرش دفاعیاتش توسط اعضای هیات منصفه مطبوعاتی خبر داد.

پبیشتر بخوانید:

طبق اعلام این روزنامه به دنبال شکایت اعلام شده توسط قرارگاه ثارالله و همچنان مدعیالعموم و صدور قرار جلب دادرسی و قرار مجرمیت نسبت به موارد اعلامی علیه روزنامه اعتماد طرح دعوا میشود که در نهایت منجر به صدور قرار جلب دادرسی و ارجاع به شعبه ۹ دادگاه کیفری یک مجتمع قضایی شهید سلیمانی میشود.

دو گزارشی محل دعوا توسط بنفشه سام‌گیس و محمد معصومیان نوشته شده بود. گزارش «هزینه انسانی محرومیت» به قلم بنفشه سام‌گیس در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ منتشر شد و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ گزارش محمد معصومیان تحت عنوان روایت‌هایی از آخرین قربانیان اسیدپاشی در ایران با تیتر «زخم روی زخم» به انتشار رسید.

طبق اعلام روزنامه اعتماد دادگاه بهروز بهزادی، مدیرمسوول روزنامه اعتماد به همراه محمد جلیلیان، وکیل به تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۸ و نیم صبح سرساعت مقرر با حضور اعضای هیات منصفه برگزار شد.

صورت مساله را نمیتوانیم پاک کنیم، بلکه اینها واقعیت‌های جامعه ما هستند

محمد جلیلیان، وکیل میگوید: «هنگام تفهیم اتهام توسط مستشاران شعبه ۹کیفری دادگاه کیفری یک و قرار گرفتن مدیرمسوول روزنامه جناب آقای دکتر بهزادی و اینجانب به عنوان وکیل روزنامه و وکیل مدیرمسوول روزنامه به تبیین شرایط تدوین و تنظیم و نشر روزنامه و گزارشات موجود پرداختیم و بدون کوچک‌ترین عقب‌نشینی از مفاد مطروحه در هر دو گزارش نسبت به تبیین و توضیح آنها پرداختیم. من به عنوان وکیل روزنامه و مدیرمسوول روزنامه گفتم که ما صورت مساله را نمیتوانیم پاک کنیم، بلکه اینها واقعیت‌های جامعه ما هستند. کارگران موجود هستند، خودکشی کردند و این خودکشیها یک مبنایی است یا در گزارش زخم روی زخم خبرنگار با رییس بیمارستان و عضو انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی مصاحبه کرده و اینها متاسفانه واقعیت‌های ناهنجار موجود در جامعه ماست.»

پبیشتر بخوانید:

جلیلیان شرایط دادگاه را خوب و آرام توصیف میکند و میگوید: ‌«در دادگاه ما به تبیین این شرایط پرداختیم که موضوع کاملا جامعه‌شناسی و اجتماعی و از ناهنجاریهای اجتماعی است. خوشبختانه این صحبت‌ها به تعبیر ما در قلب منصفانه و در تحلیل عاقلانه و در رویکرد جدید اعضای هیات منصفه مطبوعاتی خوب افتاد و پذیرفته شد و رفرنس و ضمائمی که مربوط به موضوعات ما بود در یک فضای آرام تقدیم شد. خوشبختانه در دادنامه‌ای که با همین استناد و با همین منبعی که ذکر شد اعضای هیات منصفه مطبوعاتی با قریب به اتفاق آرا و اکثریت آرا دفاعیات ما را پذیرفتند؛ مبنی بر اینکه این ناهنجاریها در اجتماع موجود است و نه ما به عنوان جریده و نه روزنامه‌نگاران ما خطایی نکردند، بلکه هشدارهایی در رابطه با جامعه دادند.»

هیات منصفه نگاه منصفانه نسبت به موضوع داشتند

جلیلیان این حکم را طلیعه‌ای زیبا در رویکرد جدید هیات منصفه در رابطه با مطبوعات توصیف میکند و میگوید: ‌«در واقع خاکریز اول دفاعیات ما پذیرفته شد و نگذاشتند کار به قاضیان منصف و عادله کشور برسد. تشکر از کلیه اعضای هیات منصفه داشته و داریم که نگاه منصفانه نسبت به موضوع داشتند. این برای خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و روزنامه ما پشت گرمی است که راه خودمان را با دقت و سلامت پیگیری کنیم و بخشی از ناپاکیهای جامعه را ببینیم تا مسوولان در جریان قرار بگیرند و قدم به قدم رو به جامعه بهتر و سالم‌تری برویم.»

منبع: اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا