اخبار کانون هاویژه

۲۴۴ تودیع پروانه وکالت و ۱۶۷ عدم تمدید پروانه در کانون وکلای اصفهان

وکلاپرس _ رییس کانون وکلای اصفهان پس از اعلام آمار وکلایی که در سال جاری، پروانه های خود را تمدید نکرده یا تودیع کرده اند، اظهار کرد که بااجباری شدن وکالت از بحران بیکار شدن وکلا کاسته خواهد شد و دادگستری نیز خروجی بهتری خواهد داشت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، دکتر حسین ادیب (رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان) در طی سخنانی گفت: حدود ۳۰ درصد پرونده‌های حقوقی در استان دارای وکیل است که اجرای برخی طرح‌ها مانند اجباری کردن وکالت به‌ منظور بهبود این شاخص ضروری به‌نظر می‌آید.

بیشتر بخوانید:

نداشتن وکیل در پرونده‌ سبب گرفتن وقت قضات می‌شود

ادیب گفت: نداشتن وکیل در پرونده‌های حقوقی سبب اطاله دادرسی، تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم برای تنظیم دادخواست و همچنین گرفتن وقت قُضات می‌شود.

وی با بیان اینکه اجباری کردن وکالت برای طرح دعوا و دفاع در محاکم قضایی می‌تواند شاخص داشتن وکیل برای پرونده‌های حقوقی را افزایش دهد، اظهار کرد: با اجباری شدن وکالت، از بحران بیکار شدن وکلا کاسته خواهد شد و دادگستری نیز خروجی بهتری خواهد داشت.

ادیب با درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در این زمینه، تاکید کرد: ورود رسانه‌ها به مقوله فرهنگ وکالت در جامعه با توجه به چالش‌های پیش روی مردم در محاکم قضایی ضروری است.

استقلال کانون و وکلا از بدیهیات حقوقی است

رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تاکید بر تضمین امنیت شغلی وکلا گفت: استقلال کانون و وکلا، از بدیهیات قوانین قضایی کشور است.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای اصفهان یک‌هزار و ۱۸۰ وکیل زن دارد

ادیب افزود: کانون وکلای دادگستری استان اصفهان در زمان حاضر سه هزار و ۱۱۹ عضو دارد که یک‌هزار و ۱۸۰ نفر از آنها زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۶۷ نفر از وکلا در سال جاری پروانه وکالت خود را تمدید نکرده و ۲۴۴ وکیل نیز پروانه‌های خود را تودیع کردند.

منبع: ایرنا

‫۱۰ دیدگاه ها

    1. عجب این کانونها مثل بچه گربه هرطور بندازیشون چار دست و پا میان پایین مخصوصا کانون یزد ۹۰ ملیون تومان گرفتند که قانون پروانه کاراموزی بازنشستگان حقوقی دستگاه دولتی را اجرا کردند و اجبار کردند بنویسید اهدا کردید

  1. تازه هنوز طرح تسهیلیا وارد وارد حوزه کاری نشده اند، بحران اصلی اونموقع تازه شروع خواهد شد

  2. دربرآورد اولیه بیش از دوسوم تودیع کنندگان وکلای خانم بودند. متاسفانه جامعه مردسالار به خود اجازه نمیدهد برای حل معضل حقوقی خود به وکلای خانم مراجعه کنند حتی بدلایل متعدد حاضر به ازدواج با خانم های وکیل نیستند

  3. یه کانون وکلایی به یه قاضی مستعفی دوهفته ای پروانه دادن
    به یکی دو ماهه
    به یکی چهارماهه
    و به یه قاضی مستعفی دیگری گفتند برو یه جای دیگه
    متاسفم

  4. چه جالب !
    بجای اینکه خودشان را از بیکاری نجات دهند، دنبال تحمیل هزینه بر دیگران هستند!
    معمولا افرادی وکیل نمی گیرند که توان مالی ضعیفی دارند و فقط به امید این شکایت می کنند که قاضی منصفی پیدا شود و حکم عادلانه صادر کند، با اجباری شدن‌وکیل، یعنی افراد کور سوی احرای عدالت د. دستگاه قضا بر ضعیف حامعه خاموش شود و از حق شکایت خود صرف نظر کنند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا