اخبار بین المللیویژه

یک وکیل در آمریکا به علت قتل همسر و پسرش به دو بار حبس ابد محکوم شد

وکلاپرس- الکس مرداگ وکیل سابق اهل کارولینای جنوبی که قبلا به اتهام کلاهبرداری از بیمه دستگیر شده بود، به دلیل قتل همسر و پسرش به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه های بین المللی دادگاهی در کارولینای جنوبی پنجشنبه گذشته (۲ مارس ۲۰۲۲) الکس مرداگ (Alex Murdaugh) وکیل سابق دادگستری را به اتهام قتل همسر و پسر بزرگش به دو بار حبس ابد محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

الکس مرداگ در سال گذشته با معرفی خودش به پلیس اقرار کرده بود که قصد داشته با همکاری یکی از موکل هایش  با کشتن خود از بیمه کلاهبرداری کند و از این طریق ۱۰ میلیون دلار از بیمه در اختیار فرزند کوچکش قرار بگیرد.

این در حالی بود که سه ماه پیش از آن یعنی در ۷ ژوئن ۲۰۲۱ همسر مرداگ، مگی، ۵۲ ساله، و پسرش، پل، ۲۲ ساله، از فاصله نزدیک در املاک خانوادگی خود هدف گلوله قرار گرفته بودند.

تصویری خانوادگی از مرداک، همسر و فرزندانش
تصویری خانوادگی از مرداک، همسر و فرزندانش

با این وجود هفته گذشته وکیل سابق الکس مرداگ وکیل ۵۴ ساله به دلیل قتل همسر و پسرش در پرونده ای که ایالات متحده را شوکه کرد به دو بارحبس ابد محکوم شد.

دادستان ها در این پرونده استدلال کردند که او همسر و پسرش را کشته است تا توجه را از جنایات مالی خود منحرف کند. اما مرداک در سخنانی کوتاه ضمن ابراز بی گناهی اش در این جلسه گفت: «من هرگز به همسرم و پسرم صدمه نمی زنم»

قاضی کلیفتون نیومن این پرونده را «یکی از نگران‌کننده‌ترین پرونده‌هایی» خواند که او دیده بود و به گذشته مرداک «به‌عنوان یک عضو مشهور جامعه حقوقی» اشاره کرد.

همچنین در طول محاکمه، بازرسان فاش کردند که چگونه مرداک برای تامین هزینه اعتیاد به مسکن ها و یک سبک زندگی مجلل، نزدیک به ۹ میلیون دلار از مشتریان دزدیده است.

منبع: بی بی سی و سی ان ان

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا