اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

کمیسیون قضایی مجلس روز یکشنبه درباره طرح نماینده حقوقی غیر وکیل برای شرکت‌ها جلسه خواهد داشت

وکلاپرس- طرح اجازه استفاده اشخاص حقوقی خصوصی از نماینده حقوقی غیر وکیل روز یکشنبه هفته آینده در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در سال جدید بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه ها از نماینده حقوقی در مراجع قضائی را به عنوان کارویژه جدید این کمیسیون مد نظر قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح مذکور در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در جلسه‌ای پر حاشیه به تصویب اعضای پنج نفره این کمیسیون رسید؛ جلسه‌ای که به گفته رئیس اسکودا نماینده قوه قضائیه، کانون وکلا، مرکز وکلای قوه قضائیه و مرکز پژوهش‌های مجلس مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند و صرفا نماینده دولت موافق تصویب طرح مذکور بوده است.

بیشتر بخوانید:

در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان همه اشخاص حقوقی خصوصی مانند شرکت ها و موسسات می توانند از نمایندگان حقوقی غیر وکیل برای دعاوی دادگستری و دفاع در دادگاه استفاده کنند.

 لازم به ذکر است طراح این طرح محمدصالح جوکار است که در رشته زیست‌شناسی و بافت‌شناسی سابقه تحصیل دارد. او که فرمانده سپاه پاسداران یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری و رئیس بسیج دانش آموزی و فرهنگیان کل کشور بوده، در مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم یزد را به عهده دارد.

برنامه‌های هفته آینده کمیسیون قضاییی و حقوقی مجلس

شنبه:

  • بررسی مواد ارجاعی و گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور ( ارجاعی از صحن علنی ) در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی

یکشنبه:

  • بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی ( اعاده شده از شورای نگهبان )
  • بررسی طرح اصلاح قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی مصوب ۱۳۷۴ در کمیته حقوق خصوصی

سه‌شنبه:

  • ادامه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی ( اعاده شده از شورای نگهبان )
  • بررسی لایحه معاهده معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل ( اعاده شده از شورای نگهبان )
  • بررسی لایحه موافقت‌‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی ( اعاده شده از شورای نگهبان )
  • ادامه بررسی لایحه قضازدایی و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین اصلی در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی

دوشنبه:

  • بررسی مواد ارجاعی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور (ارجاعی از صحن علنی) و طرح اصلاح مواد ( ۷۰۵ ) تا ( ۷۱۱)  کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(اعاده شده از شورای نگهبان) در کمیته حقوق جزا و جرم‌شناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا