اخبارویژه

کتاب «استقلال وکلا» با حمایت کانون وکلای گیلان منتشر شد

کتاب استقلال وکلا را می‌توانید از دادبازار به صورت آنلاین سفارش دهید

وکلاپرس- کتاب «استقلال وکلا» نوشته رابرت گوردن توسط وکیل حمیدرضا اثیمی ترجمه و با حمایت کانون وکلای گیلان توسط نشر کشاورز منتشر شد.

به گزارش وکلاپرس، با حمایت کانون وکلای دادگستری گیلان کتاب «استقلال وکلا» رابرت گوردن با ترجمه  وکیل حمیدرضا اثیمی توسط انتشارات کشاورز منتشر شد.

بیشتر بخوانید: جلد اول کتاب تاریخ شفاهی وکالت منتشر شد

به گفته مترجم کتاب «استقلال وکلا» با چشم‌اندازی توصیفی و هنجاری از ایده‌ی استقلال وکلا در برابر خطرات درون ‌ساختاری کانون‌ های وکلا و حمله‌ های بیرونی از جانب ساختار دولت و بازار دفاع می‌کند.

خرید کتاب

جهت خرید آنلاین این کتاب از فروشگاه دادبازار بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید کتاب استقلال وکلا با ترجمه وکیل حمید رضا اثیمی

ترجمه دو بخش کوتاه از کتاب «استقلال وکلا»

زندگی یک وکیل متخصص برای دیگران جذاب است. از ین ‌رو که متخصصین در کنار پذیرش مقتضیات و ضروریات زیست روزمره و اقتصادی و اجتماعی، می‌توانند وقت و زمان خویش را بنا بر تصمیم شخصی ساماندهی کنند، در میان تعهداتشان دست به انتخاب بزنند، و در گزینش افرادی که با ایشان و برای ایشان کار می‌کنند تا استعداد خویش را در خدمتشان قرار دهند آزاد باشند.

آنان نسبتاً آزادند که به‌جای دنباله‌ روی از قواعد کسب سود و ثروت مادی، پیرو  راهنمایی ‌های ارزشمند والایان خود و دانش باشند و با این حال، به‌طرز شگفتی‌آفرینی، اصلاً لازم نیست که تمام امید و آرزوهای خویش را قربانی کنند؛ زیرا که اقتضای جنس کار مختصصین ـ بگذارید بگوییم برعکس هنرمندان ـ برای ایشان حُرمت و جایگاه اجتماعی فراهم می‌آورد…

در یک سطح آرمانی، متخصص حرفه‌ای می ‌تواند هم به دیگران و هم به خودش فایده برساند.

بالاتر از همه، داشتن کنترل بر نحوه ‌ی کار پیش ‌شرط آن است که [آن فرد] دارای شخصیتی آزاد و معتبر فهمیده شود؛ شخصیتی که مسئولی خودراهبر است و نه متملّقی چاپلوس؛ فردی صاحب اقتداری برآمده از شرافت و کارآمدی و در چنین موقعیتی این فرد در برابر زندگی و حیات دیگران مسئول فرض می‌شود.

قاعده به ما می‌گوید که اگرچه خدمات و توانایی‌ های حرفه ‌ای وکلا برای فروش ارائه می‌شود، باورهای شخصی و سیاسی ایشان چنین نیست.

برای یکایک ایشان یک هسته ‌ی مرکزی شخصیتی وجود دارد که باید از [تهدید] کالاسازی مصون بماند.

وفاداری‌ای که توسط موکّل از وکیل خریداری می‌شود مرزهای محدودی دارد. بخشی از شخصیت حرفه‌ای وکیل باید برای خدمت به اهداف عمومی در امان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا