گفت و گوویژه

دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون مرکز: گویا دو وکیل دیگر نیز بازداشت شده‌اند/ مشخصاتی از این دو فرد منتشر نشده است

وکلاپرس– دبیر کمیسیون حقوق بشر از بازداشت دو وکیل دادگستری دیگر خبر داد و دبیر کمیسیون جمایت کانون مرکز نیز از پیگیری ها برای آزادی وکلای بازداشتی حوادث اخیر گفت.

به گزارش وکلاپرس، در پی حوادث مربوط به درگذشت مهسا امینی، تاکنون چهار وکیل دادگستری بازداشت شده اند. براساس شنیده ها و اخبار واصله، وکیل سعید جلیلیان، وکیل میلاد پناهی پور، وکیل مهسا غلامعلی زاده و وکیل بابک پاک نیا بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید:

پیگیری ویژه پرونده وکلای بازداشتی

وکیل محمد شیوایی، رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درمورد پیگیری پرونده این وکلا گفت: هیات مدیره کانون وکلای مرکز به ویژه رییس کانون (دکتر جلیل مالکی) به همراه اداره حقوقی، کمیسیون حمایت و کمیسیون حقوق بشر پیگیر پرونده وکلای بازداشتی است.

او افزود: در کنار اداره حقوقی کانون وکلای مرکز، آقایان ابوذر نصراللهی و دکتر صالح نقره کار پیگیر وضعیت این وکلا هستند و در همین راستا نامه ای از سوی کانون برای پیگیری ویژه تنظیم و به دادستان محترم تهران و سرپرست محترم دادسرای امنیت تهران ارائه شده است.

شیوایی همچنین گفت: سابق بر این نیز اقداماتی برای پرونده وکیل محمدعلی دادخواه نیز انجام شد.

تلاش ما برای آزادی و تبدیل قرار بازداشت است

 محمدصالح نقره کار، دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز، نیز در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس گفت: کانون وکلای دادگستری مرکز در راستای پیگیری وکلای بازداشتی، دبیر کمیسیون حقوق بشر و دبیر کمیسیون حمایت را به دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۳ معرفی کرده است. امیدواریم هرچه سریعتر همکاران آزاد شوند و قرار بازداشتشان به قرار دیگری تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر با ارسال نامه ای پیگیر وضعیت ۴ وکیل (وکیل سعید جلیلیان، وکیل میلاد پناهی پور، وکیل مهسا غلامعلی زاده و وکیل بابک پاک نیا) هستیم که در راستای وظایف وکالتی بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید:

براساس شنیده ها دو وکیل دیگر نیز بازداشت شده اند

نقره کار با اشاره به برخی اخبار درخصوص بازداشت دو وکیل دیگر نیز گفت: براساس شنیده ها دو وکیل دیگر نیز بازداشت شده اند اما هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد نداریم و منتظر اعلام مسئله از سوی آقای صالحی (دادستان عمومی و انقلاب تهران) هستیم.

او گفت: باید بررسی کنیم که در وهله نخست، این دو همکار چه کسانی هستند و سپس بررسی کنیم که آیا در رابطه با وظایف وکالتی بازداشت شده اند یا خیر. قطعا اگر در راستای وظایف وکالتی و دفاع از موکل دچار چالش و بازداشت شده باشند، کانون وکلا موضع رسمی و جدی خواهد داشت و پیگیر وضعیت آنان خواهد بود.

دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به وظایف وکالتی وکلا گفت: وکلا در مسیر حکومت قانون و در راستای ایفای تکالیف قانونی خود بر مبنای قانون آیین دادرسی کیفری و صیانت از حقوق بنیادین و آزادی های اساسی، وظایف حرفه ای خود را به عنوان نهادی مستقل انجام می دهند. طبیعتا در این راستا باید از همه امکانات از حیث حرفه ای و رسالت انسانی برای حمایت از حقوق شهروندان بر مبنای سوگند حرفه ای خود برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا