اخبار بین المللیویژه

وزارت عدلیه طالبان افغانستان از ۵۸۰ متقاضی پروانه وکالت آزمون گرفت

رییس عمومی تقنین وزارت عدلیه افغانستان: آزمون کارآموزی وکالت نیز سال آینده برگزار می‌شود

وکلاپرس- وزارت عدلیه افغانستان روز گذشته ۲۳ بهمن ماه بین حدود ۶۰۰ متقاضی جواز وکالت دفاع امتحان ارزیابی برگزار کرد.

به گزارش وکلاپرس، ۵۸۰ نفر از ولایت‌های مختلف افغانستان در نخستین دور آزمون ورودی وکیلان مدافع وزارت عدلیه در کابل، برای دریافت جواز وکالت دفاع شرکت کردند.

به گزارش رسانه های افعانستانی این آزمون در حالی برگزار شده است که هیچ زنی در میان آزمون‌دهندگان جواز وکالت دفاع حضور نداشته است.

بیشتر بخوانید:

 عبدالرووف احمدی که برای شرکت در این آزمون به وزارت عدلیه آمده است، می‌گوید: «کسانی که فارغ از شرعیات و حقوق باشند، می‌توانند در این امتحان‌ها شرکت کنند. در این امتحان کتاب‌هایی که برای امتحان معرفی کردند، متفاوت از گذشته است. از جمله دو تا اصول‌نامه که خود امارت تنظیم کرده و یک کتاب بخش شرعیات است و مجله‌ی احکام است.»

مسئولان وزارت عدلیه، می‌گویند که هدف از برگزاری این آزمون، این است که در کنار ایجاد زمینه‌ی کار برای وکیلان مدافع، شهروندان در بخش‌های دوردست کشور نیز، به وکیلان مدافع دسترسی داشته باشند.

ادغام ریاست وکلای مدافع با وزارت عدلیه برای رفاه مردم!

بر اساس گزارش منتشر شده در سایت وزارت عدلیه افغانستان، مفتی فضل هادی صاحب زاده، رییس عمومی تقنین وزارت عدلیه در مراسم افتتاحیه این آزمون اعلام کرد: تمام ادارات امارات اسلامی و خصوصاً وزارت عدلیه متعهد است تا سهولت های یک زندگی خوب را برای مردم فراهم نماید و به همین منظور ریاست وکلای مدافع با وزارت عدلیه ادغام شد تا از این ریاست حمایت صورت گرفته و سهولت های لازم برای آنان فراهم گردد.

گفتنی است با روی کار آمدن طالبان، انجمن وکلای مستقل افغانستان تعطیل و نهادی متناظر در وزارت عدلیه این کشور تأسیس شده است.

مفتی فضل هادی صاحب زاده، رییس عمومی تقنین وزارت عدلیه
مفتی فضل هادی صاحب زاده، رییس عمومی تقنین وزارت عدلیه

از سال آینده برنامه ستاژ(کارآموزی) وکالت دفاع برگزار خواهد شد

رییس عمومی تقنین، هدف از برگزاری این امتحان را تقدیم وکلای مدافع شایسته و صادق به جامعه عنوان نموده و گفت که این وزارت تا اکنون در حدود ‍۱۳۰۰ جواز وکلای مدافع را تمدید نموده است. او در مورد کمیته های برگزاری این امتحان نیز گفت که این وزارت در نظر دارد تا به منظور ارتقای وکلای مدافع، برنامه ستاژ(کارآموزی) وکالت دفاع را نیز سال آینده در این وزارت آغاز نماید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا