اخبار کانون ها

گزارشی از سی و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلا دادگستری مرکز

وکلاپرس- سی و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلا دادگستری مرکز روز گذشته مورخ ۱۶ اسفند با گفت و گو پیرامون تجمع تعدادى از قبولی های آزمون ١۴٠٠ در مقابل درب کانون آغاز شد.

به گزارش وکلاپرس روز گذشته تعدادی از پذیرفته شدگان آزمون وکالت اخیر که به عنوان آزمون معوق وکالت ۱۴۰۰ در تیرماه سال جاری برگزار شد در اعتراض به به مسائلی از قبیل تاخیر در آغاز کارآموزی خود و همچنین محدودیت های پیش بینی شده برای انجام وکالت در ماه های نخست کارآموزی  مقابل ورودی ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز در خیابان زاگرس تجمع کردند.

در جلسه هیات مدیره که بعد از این تجمع برگزار شد اعضا پیرامون تاخیر در تصویب اصلاحیه و عدم همکاری با اسکودا پیرامون اصلاح آیین نامه، اصلاح قانون تسهیل و … گفت و گو کردند.

همچنین در پایان بخش علنی جلسه نام ۴ نفر از پذیرفته شدگانی که حق انتخاب شهر را داشتند اعلام شد.

مشروح گزارش این جلسه  را به نقل از رسانه انعکاس در ادامه می خوانید:

نگاهی گذرا به سی و پنجمین جلسه هیات مدیره کانون وکلا دادگستری مرکز مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶

پیش از شروع جلسه امروز تعدادى از قبولی های آزمون ١۴٠٠ در مقابل درب کانون تجمع کرده و خواسته هاى خود از هیات مدیره را بیان نمودند.

نطق پیش از دستور

آقای شاه محمدی بیان داشتند در فضای مجازی مطالبی بیام شده مبنی بر اینکه کانون مرکز موجب تاخیر در تصویب اصلاحیه شده اند.

آقای صفادوست اظهار داشتند در خصوص نحوه پاسخ به این افراد هیات مدیره تصمیم بگیرد. من دلم گرفته است. نامه من موجود است که در آن هر اقدامی را منوط به تصمیم کلیه کانون ها و اسکودا کردم. طرح چنین مواردی منصفانه نیست.

بیشتر بخوانید:

آقای صدری خانلو بیان داشتند باید به روابط عمومی بگوییم در این خصوص اعلام نظر و موضع کند.

آقای قاسمی عهد اظهار داشتند در اسکودا تلاشی میشود که ما را ضد اسکودا نشان دهند. با کمترین هوش صنفی میتوان به لزوم وجود اسکودا پی برد. در این موضوع من معتقدم اسکودا باید تقویت شود ولی وقتی نمیتواند ، ایرادی ندارد هرکسی کمک کند. من اولویت اصلیم قانون تسهیل است. با این وضعیت حداقل ۵ هزار نَفَر دور بعد ورود میکنند. باید تلاش کنیم بخشی از قانون تسهیل را اصلاح کنیم.

آقای سردارزاده اظهار داشتند به نظر من از مدعیان بخواهیم یک جلسه ملاقات را با متولیان امر هماهنگ کنند.

آقای امینی بیان داشتند اصل مطلب این است که این اصلاح آیین نامه انجام شود. به دلایل مختلف با اسکودا همکاری نمیکنند. الان که با کانون ارتباط خوبی برقرار شده استقبال شود و استقاده کنیم. ایا صحبتهای مطرح شده صحت دارد و مواردی به اسکودا اعلام شده از طرف کانون مرکز؟

بیشتر بخوانید:

آقای صفادوست اظهار داشتند خیر این صحبتها صحت ندارد. اصلا چنین اقداماتی توسط ما انجام نشده. من خواهش میکنم تصمیم را شما بگیرید. دوستان برای موضوع آیین نامه وقت گذاشتند ولی درست نیست موضوعی را به نادرستی مطرح کنند که روح ما هم خبر ندارد. ایا نباید به این امر پاسخ دهیم؟

آقای فرحناکیان اظهار داشتند یک بحث این است که اساسا چرا این بحث ایجاد شده؟ بحث دیگر این است که از این صحبتها چه شخصی نفع میبرد؟ در مورد بخش اول صحبتى نمیکنم. ولی در این خصوص ذی نفع نه اسکودا هست و نه کانون مرکز. ذی نفع این قصه و اختلافها همانهایی هستند که ایستاده اند پای تخریب کانون مرکز و اسکودا.

آقای طالع بیان داشتند نباید در این مورد احساسی تصمیم گرفت.

آقای شاه محمدی اظهار داشتند من اعتقاد دارم باید در هر شرایطی روابط را حفظ کنیم. این موضوعات در گروه خانوادگی مطرح شد و پاسخ داده شد ولی شخصی متاسفانه آن را به بیرون منعکس کرد. باید ضمن انتقال نظرات به اسکودا از آنها حمایت کنیم.

دستور اول – اعلام نتایج سومین اختبار ١۴٠١

آقای شاه محمدی اظهار داشتند ٢۵٨ پرونده کارآموزان مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ٢٠٨ نَفَر مجاز به شرکت تشخیص داده شدند. از این میام ١٧ نَفَر در آزمون غیبت کردند و ١٩١ نَفَر شرکت کردند نهایتا ١٧٧ نَفَر قبول شدند. از این تعداد ١٧٠ نَفَر قبولی استان تهران و ٧ نَفَر کانون سمنان بودند. حدودا ٨ درصد مردودی داشتیم. طی تصمیم جدید اتخاذ شده در کمیسیون مقرر شد اساتیدی که اختبار شفاهی را برگزار میکنند تا زمان شروع ازمون ، مشخص نشوند. همچنین قرار شد نمرات کتبی و شفاهی جداگانه ارائه نشود و تنها یک نمره نهایی اعلام گردد. اساتید این دوره اختبار شفاهی ١٨ نَفَر بودند.

بیشتر بخوانید:

آقای پاشا امیری بیان داشتند به نظر من اعضای هیات مدیره نباید استاد اختبار شوند. قبلا شنیده شده برخی اساتید عضو هیات مدیره ملاحظاتی را برای انتخابات آتی در نظر داشته اند.

آقای شاه محمدی اظهار داشتند طبق مصوبه ما ٢ درصد حق انتخاب شهر دارند. که با توجه به تعداد شرکت کنندگان میشود ٣.۶ که به بالا رند میکنیم و میشود ۴ نَفَر. که این افراد به شرح زیر هستند.

  • جواد ملکی
  • ولی الله حیدری فیروز جانی
  • دامون شعبانی
  • کیانا عسگری تبار

جلسه جهت رسیدگی به سایر دستورات غیر علنی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا