وکیل محمد سیف زاده : امروز خودم را به زندان معرفی می‌کنم

وکلاپرس- وکیل محمد سیف زاده درخصوص جزئیات محکومیتش گفت: شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر حکم حبس یک سال را تایید کرد و امروز خودم را به زندان معرفی میکنم.

به گزارش وکلاپرس، وکیل سیدمحمد سیف زاده، عضو کانون وکلای مرکز، از ابلاغ اجرای حکم قطعی حبس یک ساله از سوی اجرای احکام زندان اوین خبر داد.

بیشتر بخوانید:

علت تشکیل پرونده؛ ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این محکومیت گفت: ۴۵ نفر از وکلای دادگستری حوزه حقوق بشر، نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۱ با موضوع حق بر دادخواهی ملت ایران و اصل ۳۴ قانون اساسی ارسال کردیم. طبق موازین بین المللی هرکسی حق دارد به این مراجع شکایت کند.

وی ادامه داد: به استناد اصول ۳۲، ۳۴ ،۳۶، ۳۷، ۶۱ و ۱۵۹ قانون اساسی -که از مراجع قضایی صالح صحبت می کند- به غیرقانونی بودن برخی دادگاه ها اشاره کردم و به همین دلیل نه در دادگاه شرکت کردم و نه وکیل و لایحه ارسال کردم.

بیشتر بخوانید:

اتهاماتم تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی بود

این وکیل دادگستری درخصوص جزئیات اتهاماتش گفت: اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی است. معتقدم ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی با قرآن و اصول ۴ و ۲۴ قانون اساسی و همچنین با آزادی بیان مندرج در حقوق بشر در تعارض است.

وی افزود: خداوند در قرآن به قلم قسم میخورد؛ قلم می تواند خوب و بد بنویسد. درخصوص اتهام نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی هم باید بگویم نامه توسط افراد داخل در کشور منتشر نشد و اکاذیب هم نیست و اصادیق است که در اخبار هم مشاهده می شود. ثانیا به منظور حق دادخواهی و احیای حقوق مردم بوده است.

امروز خودم را به زندان معرفی میکنم

سیف زاده گفت: خوشبختانه تمام دوستان و همکاران از تعقیب مصون ماندند و برای من در شعبه ۲۹ پرونده تشکیل شد و حکم حبس یک سال در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شد. نمیدانم چطور صرفا برای من پرونده تشکیل شده است البته تاکنون ۱۳بار به زندان رفته ام که ۵ بار قبل انقلاب و ۸ بار بعد انقلاب بوده است.

کانون وکلا هیچ اقدام و حمایتی نکرد

سیف زاده در پاسخ به میزان حمایت های کانون وکلای مرکز گفت: کانون وکلا هیچ اقدام و حمایتی از من نکرد و علی رغم اینکه وظیفه کانون پیگیری است، من انتظاری ندارم.

بیشتر بخوانید:

خروج از نسخه موبایل