اخبار صنفیویژه

وکیل امیرسالار داودی به مرخصی آمد

وکلاپرس _ امیر رئیسیان (وکیل مدافع امیرسالار داودی) روز گذشته ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ با انتشار پستی در حساب توییتر(ایکس) خود، از آمدن موکلش به مرخصی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، امیرسالار داودی (وکیل پایه یک دادگستری و وکیل حقوق بشری) که با محکومیت های متعدد سیاسی از سال ۱۳۹۷ تاکنون در زندان به سر می برد و سال پنجم از دوران محکومیت ۱۰ ساله خود را در زندان اوین می‌گذراند، شب گذشته به مرخصی آمد. البته هنوز مشخص نیست ایشان تا چه زمانی در مرخصی است.

بیشتر بخوانید:

وکیل امیر رئیسیان در حساب توییتر خود با انتشار تصویری جدید از وکیل امیر سالار داودی نوشت:

جناب وکیل امیرسالار داودی به مرخصی آمد

پیشتر امیر رئیسیان، در مورد حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در سال ۹۷ برای وکیل داودی گفته بود: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، وکیل داودی را در مورد اتهام ( تشکیل گروه در فضای مجازی ) به تحمل ۱۵ سال حبس و در مورد ( فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ) به تحمل ۱۸ ماه حبس و در مورد ( اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور) به تحمل ۷.۵ سال حبس و در مورد اتهام ( توهین به امام خمینی و مقام معظم رهبری ) به تحمل ۳ سال حبس و در مورد اتهامات ( توهین به اشخاص حقیقی و مقامات) به تحمل ۱۱۱ ضربه شلاق و در مورد اتهام ( نشر اکاذیب ) به تحمل ۳ سال حبس و پرداخت ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد و در مورد اتهام ( همکاری با دولت متخاصم آمریکا ) رای بر برائت وی صادر کرد.

لازم به ذکر است بیست و ششم خردادماه سال جاری، بیست و هشتمین جایزه بین المللی حقوق بشر لودوویک تراریو در سال ۲۰۲۲ (Ludovic-Trarieux Prize 2022 ) به امیرسالار داودی اهدا شد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به محکومیت و حبس وکیل داودی

امیر سالار داوودی (وکیل دادگستری و مسئول کانال تلگرامی «بدون روتوش») روز ۲۹ آبان ۱۳۹۷ در محل کارش به اتهام اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری بازداشت شده بود.

داودی نزد وکلای دادگستری بیشتر با کانال تلگرامی «بدون روتوش» که در آن به موضوعات صنفی وکلا می پرداخت، شناخته شده است.

پیشتر وحید مشگانی فراهانی (وکیل امیر سالار داوودی) اعلام کرده بود: موکلم دو دسته فعالیت داشته است؛ یکی دفاع از متهمان سیاسی و امنیتی بوده که اقلیت‌های دینی و افراد سیاسی را در بر می‌گرفته و فعالیت دیگرش ناظر به فعالیت در یک صفحه تلگرامی و صفحه اینستاگرامش بوده است که در آنجا  نقطه نظرات سیاسی و اجتماعی خودش را اعلام می کرده است.

این وکیل زندانی مطابق رای شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابت اتهام های متعدد در مجموع به ۳۰ سال حبس  تعزیری محکوم شده است.

یک دیدگاه

  1. وکیل باید از سیاست زدگی به دور باشد امیرسالار داوودی البته بیشتر گرایش به حزب خاصی داشتند و امیدوارم دیگر درگیر سیاست زدگی نشوند و مثل وکیلی بیطرف و عادل، درباره عدالت سخن بگویند نه در جهت خاص…. و در واقع تمام وکلا باید بیطرفانه، حق را بگویند نه اینکه حق را سمت یک حزب خاص تلقی کنند و دشمن بقیه عقاید و افکار باشند… به امید آشتی همه باهم…. از زندانی شدن ایشان هم بهرحال وکیل صاحب نظر هستند هم خوشحال نیستیم، اشتباه نشود،ولی در نظراتشان امیدوارم اصلاحاتی صورت دهند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا